You are currently viewing כל מה שרציתם לדעת על ה Karoo 2, מחשב הרכיבה של Hammerhead – סקירה<span class="wtr-time-wrap after-title"><span class="wtr-time-number">10</span> min read</span>

כל מה שרציתם לדעת על ה Karoo 2, מחשב הרכיבה של Hammerhead – סקירה10 min read

בנוף מוצרי מחשבי הרכיבה, ה Karoo 2 של Hammerhead  הוא ללא צל של ספק מוצר מעניין שמצליח לייצר חווית שימוש שונה ומיוחדת שלא תותיר אותכם אדישים. הוא עושה זאת בעיקר בזכות: מסך מגע ייעודי וגדול המזכיר את זה שבטלפון הנייד, מערכת הפעלה מבוססת Android, תצוגת מפות יוצאת מהכלל, פונקציית ה Climber פורצת הדרך וממשק משתמש ייחודי השונה מהמוכר והמקובל במכשירים אחרים.

כמו כל דבר בחיים, כמובן שלא הכל מושלם ויש למכשיר גם כמה חסרונות וחוסרים ובשביל כך בדיוק נועדה סקירה זו, לבדוק ולספר לכם על כל הדברים הטובים כמו גם על אלה שפחות ולספק לכם את כל האינפורמציה הרלוונטית לגבי דגם זה אותו קיבלתי בהשאלה למשך מספר שבועות מ JINGA, היבואן בארץ.

אז כמו תמיד קחו לכם הפסקה של מספר דקות, כוס קפה טוב ולהלן כל מה שרציתים לדעת על ה Karoo 2…


רקע קצר

כפי שניתן להבין מהשם, ה Karoo 2 הוא יורשו של ה Karoo המקורי שיצא לשוק בשנת 2018 והחל לצבור קהל מעריצים קטן אך נאמן בשל היותו פורץ דרך טכנולוגי כמכשיר המבוסס אנדרואיד ובשל תצוגת המסך שלו. יחד עם זאת גודלו ומשקלו היו לו לרועץ ולא תרמו להצלחה של ממש מבחינה מסחרית.

ה Karoo 1 מצד ימין לעומת ה Karoo 2 בשמאל

Hammerhead לא נואשה ולאורך השנים העשירה אותו באינספור חידושים ועדכוני תוכנה ובסוף שנת 2020 אף הוציאה לו גרסת חומרה משודרגת בדמות ה Karoo 2 שהציגה שיפור במעבד ובמסך, ביצועים טובים יותר, הקטנת ממדיו ותוספת של רמקול עבור התראות קוליות. השקעה זו מצד החברה בהחלט זכתה לפידבק חיובי והצליחה למצב את המכשיר כשחקן ומתמודד ראוי אל מול שאר המתחרים בשוק.

לפני מספר חודשים ספורים נרכשה Hammerhead  ע"י חברת SRAM המוכרת מתחום מערכות האופניים ומתחרתה המרכזית של Shimano. מהלך שמן הסתם יתרום להזרמה של משאבים הצפויים להביא לפיתוחים מואצים נוספים במכשיר ולבטח לחשיפה שיווקית גדולה יותר.


מסך מגע וגרפיקה – לדעתי אחד הטובים כרגע בשוק

למרות שמול הדגם המקורי ה Karoo 2 מציג נתוני 'כיווץ' מרשימים, הרי שעדיין מדובר במכשיר יחסית גדול המגיע במשקל של 131 גרם ובמידות של 98x72x28 מ"מ.

מבחינת מראה כללי, העיצוב החיצוני של המכשיר הוא די שבלוני וסטנדרטי ובוא נסכם ונאמר שיש בשוק מכשירים בעלי עיצוב חזותי ואוירודינימי קצת יותר יפים לעין.

אולי בשביל לפצות קצת על העניין, Hammerhead  מאפשרת לרכוש בנפרד ערכת מסגרת צבעונית ולהחליף, ע"י הברגה יחסית פשוטה, את המסגרת הקיימת בשחור ובכך להעניק למכשיר מראה מיוחד וצבעוני המותאם לצבע האופניים שלכם. הצבעים הניתנים לבחירה הם אדום, כחול, לבן, כתום וליים (צהוב-ירוק).

גולת הכותרת וה'פורטה' של המכשיר הם ללא ספק 'המסך' – הן בהיבט הרזולוציה ואיכות הגרפיקה שהוא מסוגל להפיק והן בחווית השימוש בו כמסך מגע.

גודל המסך הוא 3.2 אינץ והוא מספק רזולוציה של 480×800 פיקסלים (229 PPI) עם 16.7 מיליון צבעים. הזכוכית הינה של Dragontail המתחרה של Gorilla המוכרת מעט יותר והוא מגיע עם גימור מט להפחתת הסנוונר מאור השמש.

יכולות התצוגה של המסך בהחלט מנוצלות היטב ובאות לידי ביטוי בצבעים בהירים וחדים ובגרפיקה איכותית, מפורטת ונעימה לעין של כל מסכי הנתונים השונים. הדבר מרשים במיוחד כאשר אתם מתבוננים בתצוגת מפה אבל על כך ארחיב בהמשך.

תכונה נוספת בולטת של המסך היא תפעול המגע שלו. אני לא יודע אם זה בזכות העובדה שמערכת ההפעלה ב Karoo מבוססת על Android, אבל יותר מהכל, חווית השימוש במכשיר הכי מזכירה תפעול של מסך מגע בטלפון נייד. המסך רספונסיבי, רגיש במידה הנכונה למגע האצבעות ובהקשר הזה עולה לאין שעור מחוויית מסכי המגע במכשירים מתחרים אחרים. תוכלו להרגיש בניואנסים האלה למשל כאשר אתם מקלידים נתונים על המקלדת הווירטואלית במסך או בפעולות Pan ו Zoom במפה.

לחצו PLAY ע"מ לראות הדגמה קצרה לממשק המשתמש

המסך בנוי בצורה האמורה להפחית רגישות יתר לטיפות גשם ולזיעה וניתן לנעול אותו בצורה קלה ע"י שימוש פשוט בכפתורים. כאלה ישנם ארבעה. שניים בכל אחד מצידי המכשיר והם מאפשרים את תפעולו במקביל למסך המגע. אם אתם מאלה ששוכחים מה עושה כל כפתור, אל דאגה, ניתן לבצע הגדרה כך שבתצוגה במסך יופיע אייקון קטן לצידו של כל כפתור שיזכיר לכם מה תפקידו. הכפתורים עצמם בולטים ונוחים מאוד לשימוש ולחיצה תוך כדי רכיבה.

במידה רבה של הצלחה, הצלחתי לתפעל את מסך המגע גם עם כפפות רכיבה ארוכות אבל ככל שבד הכפפה עבה יותר כך רגישות המסך פוחתת.

בהתאם להעדפתכם, תוכלו להגדיר את התצוגה על רקע לבן או שחור וכמובן לשלוט ברמת תאורת הרקע.

המכשיר מוגן מפני מים ועומד בסטנדרט IP67.

ה Karoo 2 אינו תומך בעברית בכל מה שקשור לתפריטים ושמות שדות הנתונים אך כן בתצוגת טקסט הודעות המגיעות מהטלפון הנייד כמו גם שמות רחובות ומקומות במפה.

שורה תחתונה – אהבתי מאוד את המסך על כל היבטיו והוא בהחלט מתכונותיו הטובות של המכשיר. אישית, כאחד שזקוק למשקפים לצורך קריאה, אני תמיד מעדיף לעשות שימוש במחשבי רכיבה המגיעים עם מסך גדול שמאפשר לי קריאה של נתונים רבים במסך תצוגה בודד ללא מאמץ מיוחד. 3.2 אינץ' הוא בהחלט גודל מספק. גם ברכיבות לאור שמש מסנוורת, לא הייתה לי בעיה של ממש בקריאת הנתונים ושימוש במכשיר. קחו בחשבון שזה לא המכשיר שיתאים למי שמחפש להשיל כל גרם מיותר ממשקל אופניו.


בטרייה – 'עקב האכילס' של ה Karoo 2

למסך ולמערכת ההפעלה יש מחיר ו ב Karoo 2  הדבר בא לידי ביטוי באורך חיי הבטרייה או יותר נכון בזמן השימוש שהיא מאפשרת עד לצורך בהטענתה מחדש. אם תיכנסו לפורומים השונים של משתמשי Karoo, תוכלו בנקלה לזהות שזהו נושא הדיון הכי פופולרי ואמוציונלי בין המשתתפים כאשר בכל יום אנשים מעלים נתוני מדידות והשוואות לגבי כמה זמן החזיקה להם הבטרייה ובאיזה תצורת שימוש (Workload).

ההצהרה הרשמית של Hammerhead  הינה 12 שעות. כפי שתוכלו לראות בגרף לעיל, נתון זה תואם את ממצא הבדיקות שלי אבל יש לא מעט משתמשים שטוענים כי באופן מעשי מדובר על סדר גודל של 8-10 שעות כתלות באופן השימוש במכשיר. למשל כמות הסנסורים שאתם מתחברים אליהם במקביל, כמות מסכי התצוגה שהגדרתם, עוצמת תאורת הרקע וכדומה.

לעומת מכשירים חדשים אחרים כיום בשוק דוגמת אלה של גרמין, ברייטון ואפילו של וואהו, מדובר בטווח לא גדול במיוחד וזה בהחלט חיסרון בולט ב Karoo.

בניתוח קר של הנתונים הרי שעבור רוב הרוכבים, טווח כיסוי הבטרייה במכשיר נותן מענה למרבית אם לא גם לכל זמן הרכיבה היומית שהם מבצעים כולל רכיבות סוף שבוע. אז אם אתם מאלה שבכל מקרה נוהגים בסיום הרכיבה (או מקסימום 2-3 רכיבות לא ארוכות במיוחד) להטעין את כל המכשירים, כנראה שלא מדובר בתכונה שתמנע מכם ליהנות מה Karoo 2. אם לעומת זאת תחביב הרכיבה שלכם הוא רכיבות אולטרה ארוכות במיוחד או שאתם מחפשים מכשיר שמצריך הטענה בתדירות הרבה יותר גדולה, ישנם בשוק דגמים אחרים שיתאימו לכם יותר.

הטענת ה Karoo 2 נעשית באמצועת כבל USB Type C ולמי שתוהה, ניתן להפעיל ולהשתמש במכשיר תוך כדי טעינתו, מה שנותן מענה אפשרי לרכיבות ארוכות במיוחד.

שורה תחתונה – לא סוף העולם אבל בהחלט נקודה למחשבה לפני קנייה.  ברכיבות חוץ אני עושה שימוש ברדאר של גרמין שהבטרייה שלו מחזיקה כ 6-7 שעות, כך שבכל מקרה אני מורגל לנוהל 'הטענה' בסיום כל רכיבה. בשוטף, רוב הרכיבות שלי במהלך השבוע הן  Indoor על הטריינר ואורכות בממוצע בין שעה לשעתיים. רכיבות סופ"ש הן בין שלוש ל שש שעות. במהלך בדיקת המכשיר השתמשתי בו גם בשבוע רכיבות בצפון איטליה. כל יום כזה ערך כ 7-9 שעות והמכשיר עבד ללא דופי עם יתרה שנעה בין 10 ל 30 אחוז. כך שעבורי הבטרייה לא מהווה Show Stopper. החיסרון הוא כאמור בצורך לזכור ולהטעין את המכשיר בסיום כל רכיבה שכזו.


קישור ל WIFI ושימוש ב 'דשבורד' – אין אפליקציה מלווה בטלפון הנייד

החיבור והסנכרון של ה Karoo 2 לעולם החיצון ולאפליקציות השונות דוגמת STRAVA או TrainingPeaks נעשה באמצעות חיבור אלחוטי לחשבון שלכם ב Hammerhead  תוך שימוש ברשת WiFi בלבד.

יש לכך יתרונות בכל מה שקשור למהירות תעבורת נתונים אבל העובדה שאין ל Hammerhead  אפליקציה מלווה שניתן להריצה במכשיר הטלפון הנייד ומסוגלת לסנכרן ולהסתנכרן מול ה Karoo בבלוטות', פירושה שתוכלו להעלות את נתוני האימון שסיימתם ל'ענן' או להוריד מסלול חדש שברצונכם לרכוב, רק כאשר תימצאו בסביבה שבה יש רשת WiFi זמינה ואשר אליה תצטרכו להתחבר עם המכשיר בצורה יזומה במידה ולא עשיתם זאת בעבר.

אם אתם לא יכולים לחכות עד שתגיעו הביתה והמכשיר יתחבר אוטומטית לרשת, פתרון אפשרי מעשי הוא כמובן לפתוח ולהתחבר לרשת Hot Spot בטלפון הנייד. אבל זה דורש התעסקות מסוימת ולזכור להדליק ולכבות את ההגדרה בכל פעם.

למי שמעוניין בחיבור WiFi רציף גם ללא תלות במכשיר הנייד ובפתרונות Hot Spot למיניהם, הרי ש ה Karoo 2 מאפשר התקנת סים תקשורת של מפעיל סלולר לבחירתכם ישירות במכשיר עצמו. כמובן שחיבור מסוג זה מגיע עם עלויות מסוימות ובינינו נראה לי מיותר לחלוטין.

למען הסר ספק, בזמן השימוש במכשיר, ה Karoo 2 הינו עצמאי לחלוטין ואינו צריך שום חיבור לתקשורת חיצונית כזו או אחרת. חיבור שכזה נדרש כאמור רק עבור עדכון וסנכרון של נתונים חדשים אל ומאת המכשיר.

חיבור לבלוטות' מצד ה Karoo 2 כן נתמך עבור השימושים הבאים בלבד:

  • קישור לסנסורים שונים התומכים בבלוטות' כגון חגורת דופק ועוד.
  • לטובת הצגת שיחות והודעות שונות המתקבלות בטלפון הנייד ואשר אותם תרצו לראות בצג המכשיר. לדוגמא הודעות ווטסאפ, סמס-ים, פרטי שיחה נכנסת מזוהה ועוד. המיפוי בין המכשיר לטלפון הנייד נעשה במסך הרגיל של הגדרות בלוטות' במכשירי אייפון למיניהם. לעומת זאת במכשירי אנדרויאד תידרשו להוריד אפליקציה ייעודית קטנה שכל מטרתה היא לבצע את הקישור הראשוני ביניהם פעם אחת בלבד.
  • לטובת קישור רמקולים במידה ותרצו מסיבה ביזארית כלשהי להשמיע את צפצופי המכשיר באמצעות רמוקלים חיצוניים.

העובדה שאין אפליקצייה מלווה (Companion App) מדגישה גם את העובדה שניתוח נתוני האימון ואנליטיקה מתקדמת 'פוסט מורטום' אינם חלק מהמיקוד הנוכחי של החברה ולכן היא מאפשרת קישור וסנכרון אוטומטי לפלטפורמות צד שלישי המתמחות בכך. אני לא רואה בכך בעיה או חיסרון כלשהו נהפוך הוא, למעט העובדה שקישור ל GARMIN Connect לא קיים מסיבות מובנות של תחרות. היות וזוהי פלטפורמת אנליזה פופולרית, הדבר עשוי להוות חיסרון עבור חלק מהאנשים העושים שימוש נרחב באקו סיסטם של גרמין.

ניהול וגישה לחשבון שלכם בענן של Hammerhead  נעשה באמצעות 'דשבורד' אינטנרנטי אליו תוכלו לגשת דרך כל דפדפן ובאמצעותו תוכלו:

  • להגדיר ולנהל את פרופיל המשתמש שלכם.
  • לקשר למכשיר פלטפורמות צד-שלישי פופולריות בהן אתם עושים שימוש, לצורך סנכרון נתונים הדדי ואוטומטי.
  • להציג מידע ופירוט בסיסי לגבי כל האימונים והפעילויות שביצעתם ושמרתם במכשיר
  • לסנכרן למכשיר בצורה יזומה מסלולים ו/או אימונים מובנים אותם תרצו לרכוב – יישום יפה ומרשים של יכולת זו מצד Hammerhead . אין צורך לטעון קובץ פיזי אלא פשוט להעתיק לינק למסלול.
  • באם אין לכם מנוי בפלטפורמות המתמחות ביצירה ובבניית מסלולים דוגמת STRAVA, Komoot או RideWithGPS תוכלו גם לבנות את המסלול ב'דשבורד' עצמו.
  • גיבוי אוטומטי של רוב הגדרות המכשיר כך שבמקרה של החלפת מכשיר או Factory Reset לא תצטרכו להגדיר את כל המסכים מחדש.

ה'דשבורד' עצמו הוא נוח ופשוט מאוד לשימוש.

שורה תחתונה – השימוש ב WiFi מספק ביצועי תקשורת מהירים ומרשימים בכל מה שקשור לסנכרון נתונים, אבל החוסר באפליקציה מלווה בנייד המאפשר גם סנכרון בבלוטות' במקרים ואין רשת WiFi זמינה הוא לעיתים מורגש. יש לי תחושה שבזמן הקרוב Hammerhead  תתייחס לנושא ותציע לכך פתרון במסגרת עדכון גרסה.


ממשק משתמש – אהבתי מאוד

מהר מאוד הגעתי למסקנה שאני אוהב את ממשק המשתמש של ה Karoo 2. כפי שכבר כתבתי לעיל, הסיבה המרכזית לכך היא העובדה שהוא מזכיר את צורת הממשק והעבודה עם טלפון נייד. המעבר בין תפריטים ומסכים הוא מהיר מאוד ובכל רגע נתון ניתן לחשוף ולהגיע למסכי ההגדרות העיקריים.

גרירה של האצבע מלמעלה למטה תפתח עבורכם את תפריטי ה Control Center בהם תוכלו לדפדף ע"י הזזת האצבע ימינה או שמאלה בין הגדרות של ה: מערכת (System), תצוגה (Display), מכשירים (Devices) עבור הסנסורים השונים המקשורים וכן בין מספר מסכי הגדרות נוספים אשר יופיעו בהתאמה לפעילות שתבחרו לבצע עם המחשב. למשל אם תתחברו לפנס חכם, יופיע מסך הגדרות שבו תוכלו לשלוט על תצורות האור שלו בזמן הרכיבה.

פרופילים

אחת הפעולות הראשונות עם המכשיר היא להגדיר את פרופילי העבודה השונים הנדרשים לכם. הללו יכולים להיות מותאמים לאופניים ספציפיים או סוג רכיבה מסוים, למשל רכיבת חוץ או רכיבות פנים על הטריינר או שילוב של שניהם. הרעיון הוא שלכל פרופיל תוכלו לבנות ולהציג מסכי מידע הרלוונטים לגביו. אפשר גם ליצור העתק של פרופיל קיים ולהשתמש בבסיס שכבר טרחתם והגדרתם מבלי צורך להתחיל הכל מהתחלה.

השימוש ב GPS יושבת אוטומטית עבור פרופיל שתבחרו להגדירו כ Indoor.

עבור כל מסך תצוגה שתרצו יש עד 23 אפשרויות פירמוט שונות הכוללים שילוב של נתונים, אלמנטים גרפיים, מפה ומסך תצוגה ייעודי לאימון מובנה. אתם יכולים לבחור ולהציג נתון בודד אחד או עד 10 נתונים ובחלק מהם לשלב גם שדות עם ייצוג גרפי צבעוני.

מבחר שדות הנתונים לבחירה אף הוא גדול וכולל מספר רב של סוגי וחתכי מידע שאתם זקוקים אליהם בזמן הרכיבה החל מסל"ד, מהירות, זמן, מרחק, הספק, דרך טמפרטורה, גובה, מצב הילוכים, Cycling Dynamics, לחץ אוויר וכלה בעוד רבים אחרים.

השילוב של הפונטים הברורים, חדות המסך וגווני הצבעים הופכים גם מסך עמוס ב 10 שדות נתונים לקריא ושמיש.

אני מוצא ששני פרופילים הם די והותר עבורי. האחד עבור רכיבות חוץ ובו אני מגדיר כ 4 מסכי תצוגה שונים והשני עבור רכיבות פנים ובו אני מסתפק ב 3 מסכי תצוגה.

החסרונות היחידים שמצאתי בהגדרת הפרופילים הינם:

  • לא ניתן לשייך סנסורים שונים לפרופיל מסויים והללו יהיו משותפים לכל הפרופילים. לרוב האנשים זה לא ממש יכולת נדרשת, אבל מפני שאני עושה שימוש במספר מדי הספק ובמספר זוגות אופניים זה דווקא יכול היה להיות שימושי.
  • לא ניתן להגדיר Auto Pause לכל פרופיל בנפרד. אני למשל אוהב להפעיל עבור רכיבות חוץ את אופציית הAuto Pause וברכיבות פנים לא. ב Karoo 2 אני נדרש לזכור לשנות את ההגדרה בכל פעם.

תכונה נחמדה מאוד של Hammerhead  היא שהיא מגבה אוטומטית לחשבון שלכם ב'ענן' ואשר אליו המכשיר מחובר, את כל נתוני הפרופילים ומרבית ההגדרות שביצעתם, כך שניתן לשחזר אותם משם במקרה הצורך.

כרטיסיות ומגירות

במהלך הרכיבה ישנם מספר מצבים אשר יגרמו למכשיר להקפיץ ולהציג חלונות מידע מתפרצים או אולי נכון יותר לכנותם בשם 'כרטיסיות'. הכרטיסיה תתפוס חלק מסויים בתחתית המסך ואם תרצו יותר מידע תוכלו להחליק את האצבע כלפי מעלה ולפתוח אותה על פני מסך מלא כך שתוצג אינפורמציה נוספת.

הכרטיסיה תעלם מתצוגת המסך לאחר מספר שניות או לאחר שהאינפורמציה המוצגת בה חדלה מלהיות בתוקף. כל הכרטיסיות נשמרות ב'מגירות' רלוונטיות הזמינות לתצוגה כך שתוכלו לחזור ולצפות במידע במידה ותרצו.

המקרים בהם יתפרץ מידע מסוג זה הינם:

  • הוראות דרך והכוונות ניווט – תיקיה צהובה – בכל פעם שאתם מתקרבים לפנייה נדרשת.
  • הודעות מתפרצות מהטלפון – תיקיה לבנה – בכל פעם שמתקבלת הודעה שכזו מהטלפון.
  • STRAVA Segments – תיקיה כתומה – בכל פעם שאתם מתקרבים לקטע שסימנתם מראש כ Segment ב STARVA – ראו פרוט גם בהמשך.
  • אשף העליות (Climber) – תיקיה כחולה – בכל פעם שאתם מתקרבים לעליה משמעותית – ראו פרוט גם בהמשך.
  • Laps – תיקיה סגולה – בכל פעם שתלחצו על כפתור ה Lap יופיע מידע המסכם את ה Lap הנוכחי.

תוכלו לדפדף בין המגירות השונות ע"י שימוש בשני הכפתורים במכשיר משני צדדיו או לחיצה על המסך עם האצבע.

שורה תחתונה – ממשק משתמש מיוחד, יעיל ושונה. אהבתי.


מפות וניווט

באם אתם עושים שימוש נרחב במפות וניווט בעזרת מחשב הרכיבה שלכם, אזי לבטח אתם צריכים לבחון את ה Karoo 2. זוהי אחת מהתכונות החזקות של המכשיר.

כפי שציינתי לעיל, במהלך תקופת הסקירה לקחתי עמי את ה Karoo 2  לשבוע רכיבות בצפון איטליה לצד מכשיר הדגל של גרמין ה EDGE 1040. שני המכשירים עשו את עבודתם נאמנה ולמרות העובדה ש ל 1040 יש יכולות רבות יותר בכל מה שקשור לניווט בדגש על שינוי המסלול ובחירת נקודות יעד חדשות בזמן אמת, תצוגת המפה ב Karoo 2 הייתה נוחה וכיפית יותר לשימוש וזאת בזכות השימוש בצבעים, בסימולים ובעומס הפריטים כמו גם ביכולת המשחק בקנ"מ, בזום ובשיטוט במפה. הכל מאוד ברור, מהיר, אינטוטאטיבי ומזכיר את השימוש ב Google Maps בטלפון הנייד.

במקביל לתצוגת המפה תוכלו להציג גם את מתאר פרופיל הגובה (Elevation) שעברתם וזה שצפוי, המרחק שנותר עד לסיום ועוד.

מפות

Hammerhead עושה שימוש בפלטפורמת המפות של MapBox שבין לקוחותיה נמנית גם STRAVA. היות ואני רוכב כביש, לצערי לא יצא לי לבדוק לעומק את רמת הפירוט במפות עבור שבילים בעומק השטח, אך אני משער שאם אתם שבעי רצון מהמפות ב STARVA אזי רמת הפירוט תהיה דומה גם ב Karoo. נכון להיום אין אפשרות להציג במכשיר שכבת קווי גובה.

ה Karoo 2 מגיע עם שטח אחסון של 32 ג"ב, כך שיש מקום להתקין עליו כמה מפות במקביל.  תוכלו למצוא את מפות כל העולם בחלוקה לפי מדינות, זמינות להורדה בחינם, מהמכשיר עצמו, כשהוא מחובר לרשת ה WiFi.

טעינת מסלולים

את בניית המסלולים וטעינתם למכשיר מבצעים כאמור דרך הדשבורד. ניתן לבנות את המסלול באחת מכמה פלטפורמות נפוצות דוגמת: STRAVA, Komoot  ו  RideWithGPS ולקשר אותו ל Hammerhead בצורה 'חצי אוטומטית' או באמצעות העתקת לינק פשוט מכל פלטפורמה אחרת שתרצו. לחילופין תוכלו גם לבנות מסלול ישירות בדשבורד או לטעון קובץ GPX מהמחשב. המסלול ייטען למכשיר עצמו ובמהירות רבה ברגע שהוא יהיה מחובר לרשת האינטרנט באמצעות קישור WiFi.

הסיבה שרשמתי "חצי אוטומטית" היא מפני שגם אם בניתם מסלול ב STARVA וסימנתם אותו בכוכב, עדיין תצטרכו להיכנס לחשבון שלכם ב'דשבורד' של Hammerhead וללחוץ על כפתור ה 'Reload'.

ניווט

חץ צהוב ברור מדגיש את מיקומכם במפה ומסלול הצבוע בצהוב מראה את כיוון והמשך הדרך.

כל עוד אתם על המסלול יופיעו הנחיות דרך לפני כל פניה צפויה ו'במגירת' ההנחיות תוכלו לראות את כל סיפור הדרך מראש.

במידה וסטיתם מהדרך, המכשיר יחשב ויציג עבורכם את המסלול בחזרה אליו. במקרה זה צבע המסלול המומלץ יצבע בצבע אדום. האלגוריתמים לניתוב מחדש משתמש בהעדפותכם עבור כביש, דרכי עפר או שבילי שטח.

בדומה לכל המכשירים האחרים שבדקתי בעבר, לא תמיד אופצית החזרה המומלצת היא הגיונית ועדיף להפעיל שיקול דעת ולבדוק זאת במפה במקביל.

מבחינת שינוי יעד תוך כדי ניווט, ה Karoo 2  מאפשר לכם ל –

  • לנווט חזרה לנקודת התחלה –  המכשיר יחשב מסלול מחדש לנקודת ההתחלה המקורית.
  • לנווט 'הביתה' – המכשיר יחשב מסלול מחדש לכתובת שהוזנה בחשבון שלכם כ Home Address. שימו לב כי בסיס הנתונים של MapBox אינו כולל כתובות ספצפיות בישראל ולכן הפתרון במקרה הזה הוא לסמן במפה מראש את הכתובת שלכם כנקודת עניין (Point Of Interest) אותה תוכלו לבחור.
  • לנווט לנקודות עניין (POI) מסוימות שאותן הגדרתם מראש ומצוירות במפה ע"י לחיצה עליהם. המכשיר יחשב מסלול מחדש לנקודה זו.
  • לסמן נקודה כלשהי במפה בזמן אמת ולבקש מהמכשיר ליצור אליה מסלול.

מסלול חדש וזמני לנקודה מסוימת שבחרתם יסומן בצבע סגול.

בהשוואה למכשירים מתחרים אחרים יכולות הניווט של ה Karoo 2 לנקודות חדשות, אותן אתם יוצרים תוך כדי רכיבה, הן בסיסיות אך מספקות את רוב הצרכים לאור העובדה שניתן לסמן על המפה כל נקודה שהיא ולבקש מהמכשיר לנווט אליה. במכשירים מתקדמים אחרים תוכלו למצוא אפשרויות ניווט נוספות דוגמת היכולת להציע מספר חלופות למסלולי רכיבה ממיקומכם הנוכחי לפי מרחק וזמן או בחירת נקודה לניווט מתוך ספריה שלמה של נקודות עניין המקוטלגות לפי נושאים ומרחק, כגון בתי קפה הקרובים אליכם, פארקים, חנויות אופניים ועוד. כאמור נכון להיום, אפשרויות אלה לא קיימות במכשיר של Hammerhead.

מסלולים נפוצים – יופי של אינטגרציה עם SUUNTO

לפני מספר חודשים Hammerhead הכריזה על שיתוף פעולה עם חברת SUUNTO יצרנית שעוני הספורט הסקנידינבית. במסגרת שיתוף זה תוכלו להוריד ולהשתמש ב Karoo 2 במפות Heatmaps של סונטו גם אם אינכם בעלי שעון מתוצרתה.

מפת Heatmap מראה ע"י שימוש בגוונים שונים של אדום את הפופלריות של המסלולים השונים. במילים אחרות ככל שיותר רוכבים רכבו בדרך מסוימת, בין אם מדובר בכביש או שביל יער בשטח, כך גוון הצבע של דרך זו יהיה יותר אדום ומודגש.

הנתונים הללו מופיעים במפה של המכשיר כשכבת נתונים נוספת אותה אתם יכולים להדליק ולכבות.

בעוד שישנם מחשבים מתחרים אחרים שגם יודעים להציג מפות Heatmaps ממקורות שונים, היישום של Hammerhead והתצוגה המתקבלת ב Karoo 2 הם ברורים יותר והופכים מידע זה לשמיש ונוח.  לדוגמא, באם הגעתם לקטע במסלול שלא ניתן מסיבה כלשהי להמשיך ולרכוב עליו, תוכלו לראות מיידית דרכים אלטרנטיביות ומה הפופלריות שלהם ובכך להקטין סיכונים מיותרים בזמן שאתם מבצעים מעקף.

מהצד השני של שיתוף הפעולה בין החברות, כל רכיבה שלכם תתרום להעשרת בסיס הנתונים של סונטו ובכך גם לכם תהיה תרומה ישירה למפות ה Heatmaps.

למרות ש SUUNTO אינה נפוצה כ"כ בישראל, התפלאתי למצוא מידע מועיל ושמיש גם עבור אזורים רבים ברחבי הארץ.

הסבר כיצד לבצע את החיבור ל SUUNTO ניתן למצוא בלינק להלן.


CLIMBER

Climb PRO היא יכולת שהוצגה לראשונה ע"י גרמין במשפחת מחשבי ה EDGE מתוצרתה. עבור כל מסלול (Course) שתטענו למכשיר ושתבחרו לבצע כפעילות, תוכלו לראות טרום הרכיבה פירוט של העליות הצפויות עם מידע רלוונטי לגביהן דוגמת: אורך העלייה, ממוצע השיפוע, היכן מתחילה העלייה ביחס לנקודת התחלת המסלול ועוד. במהלך הפעילות עצמה, ברגע שתתקרבו לעליה מסוימת (מתוך הרשימה), יתווסף, בצורה אוטומטית, מסך מידע המתמקד בה ובו תוכלו לראות בצורה גרפית ברורה את גרף השיפוע, המרחק שנותר לקצה והגובה במטרים שנותר לטפס כך שתוכלו לנהל את המאמץ שלכם בחוכמה.

חברות נוספות ובינהן Hammerhead ראו כי טוב ומיהרו לאמץ ולפתח יכולת כזו גם עבורם אלא ש Hammerhead הגדילה לעשות ושכללה פונקציה זו כך שהיא אינה מחייבת שתטענו מסלול מוגדר מראש. תוך כדי רכיבה, האלגורתמים במכשיר מנתח את הדרך עליה אתם נמצאים ובאם המשך דרך זו כולל עליה העונה על ההגדרות של מה אמורה להיחשב כעליה, המכשיר יקפיץ לכם את תצוגת ה Climber מיד לכשתתקרבו לתחילתה ועד לסיום הטיפוס.

הופתעתי לטובה עד כמה האלגורתמים עובד טוב ויודע לזהות ולהציג בזמן אמת את נתוני העליות. זהו אחד הפיצ'רים הכי שימושיים עבורי גם אם לעיתים נתוני אחוז השיפוע אינם מדויקים במאה אחוז.

נכון להיום Hammerhead היא היחידה שמספקת יכולת זו וראויה לציון גם עבור העיצוב היפה של מסך ה Climber וצורת מימוש הצגת הנתונים המראה גם ממוצע מתגלגל בחתכים של כל 100 מטר.


STRAVA SEGMENTS

באם יש לכם מנוי פרמיום  ב STRAVA תוכלו להינות מפונקציית ה STARVA Segments הפופולרית המאפשרת לכם להתחרות בקטעי דרך שסימנתם מראש כ Favorites לאורך מסלול מסוים.

זוהי לא פונקציה ייחודית ל Karoo 2 וישנם עוד חברות נוספות שתומכות ביכולת זו, אבל גם כאן היישום של Hammerhead ראוי לציון לטובה.

ברגע שתתקרבו לקטע רלוונטי, תופיע כרטיסיה כתומה עם מידע ראשוני על הסיגמנט ומונה זמן עד לקו הזינוק הרשמי.

בזמן רכיבת הקטע תוכלו לראות את מיקומכם ביחס למספר אייקונים המייצגים תוצאות שונות שהושגו על המסלול  כגון מלך ההר, מלכת ההר, תוצאת השיא שלכם במידה וכבר רכבתם קטע זה בעבר, התוצאה הכי טובה לפניכם ('גזר') ואחריכם ('זאב') ועוד. אתם יכולים להגדיר מראש לכל קטע, איזה מבין האייקונים מעניין אותכם לראות.


יכולת להריץ אפליקציות אנדרואיד נוספות

אלה מבינכם בעלי חוש טכני ומעט גישה למחשבים, יוכלו לנצל את העובדה שמערכת ההפעלה של ה Karoo 2 הינה אנדרואיד ולהתקין כל אפליקציה שתרצו על המכשיר. אפשר לדוגמא להתקין ולהריץ על ה Karoo 2 אפליקציות כגון TrainerRoad, Zwift או אפליקציות שאינן קשורות כלל לרכיבה כגון מחשבונים, משחקים, חיזוי מזג אוויר ועוד.

להלן לינק להסבר כיצד ניתן לעשות זאת.

אני למשל התקנתי במכשיר אפליקציה פופולרית הנקראת AZ Screen Recorder המאפשרת לי להקליט כקובץ וידאו את כל המסכים המוצגים במכשיר.

שימו לב שבסופו של דבר ככל שתתקינו יותר אפליקציות כך תקטינו את שטח הזיכרון של המכשיר, תעמיסו על המעבד מבחינת ביצועים וכמובן תגבירו את קצב ריקון הבטרייה שגם כך אינו גדול במיוחד.


קישור לסנסורים – Di2 של Shimano נגרע מהרשימה

ה Karoo 2  מאפשר חיבור למספר רב של סנסורים מסוגים שונים הן בחיבור ANT והן בחיבור Bluetooth.  נכון להיום הסנסורים שנתמכים הינם: דופק, סל"ד, מהירות, הספק (וואטים), לחץ אוויר, מערכות הילוכים, טריינר חכם, רדאר ואורות.

פעולת החיבור היא פשוטה ואהבתי את רמת הפירוט שניתן לקבל כמו גם היכולת לסנן את הרשימה ע"פ סוג החיבור: ANT ו/או בלוטות'.

האינטגרציה עם הרדאר של GARMIN ה VARIA הפופולרי עובדת אף היא מצוין.

לפני מספר חודשים בשל רכישתה של Hammerhead ע"י SRAM מתחרתה העיקרית של Shimano, החליטה זו האחרונה לבטל את הרשות שניתנה ל Hammerhead להתמפות ולהציג את נתוני ההילוכים של מערכות ה Di2. דרישה דומה לא נכפתה על שאר היצרניות.

Shimano זכתה לקיטונות של כעס על צעד זה מצד משתמשים וגורמים רבים בתעשייה, אך נכון להיום לא שינתה את עמדתה ו Hammerhead נאלצה להסיר תמיכה זו ממכשיריה. המשמעות המעשית עבור בעלי Di2 ו Karoo 2 הינה שהם אינם יכולים להציג במחשב הרכיבה את מצב ההילוך בו הם נמצאים ומה סטטוס הבטרייה של מערכת ההילוכים וכן אין להם אפשרות להשתמש באופציה של חילוף מסכי התצוגה באמצעות הכפתורים בשיפטרים.

עבור רוב האנשים מדובר בהרמת גבה ותמיהה למי זה בכלל איכפת, אבל מן הסתם יש כאלה שעבורם מדובר בפגיעה ביכולת חשובה שהם היו רגילים לעשות בה שימוש. כך או כך זה המצב, אז קחו זאת בחשבון באם אתם בעלי Di2 ופונקציות אלה חשובות לכם.


דיוק GPS

Hammerhead לא מאפשרת התעסקות עם הגדרות GPS למיניהם ואולי טוב שכך. אין צורך להחליט לאיזה מערכת לווין להתחבר ולאיזה לא.

ה GPS מכובה אוטומטית בפרופילי שימוש אותם הגדרתם כ Indoor.

בשורה התחתונה בכל הרכיבות שביצעתי, דיוק המכשיר היה טוב מאוד, ללא חריגות מיוחדות ולא שונה בהשוואה למחשבי רכיבה מובילים אחרים.


אימונים מובנים

ה Karoo 2 מאפשר הצגה ורכיבה של אימון מובנה כלשהו אותו אתם יכולים לטעון למכשיר.

אימון מובנה הוא למעשה סט של אינטרוולים כאשר לכל אינטרוול יש יעד של פרק זמן ועצימות כלשהי הנמדדת בוואטים ואשר אותה אתם נדרשים להחזיק.

את האימונים תוכלו לבנות ולטעון ל 'דשבורד' ומשם למכשיר, באמצעות TrainingPeaks או ע"י יבוא של קובץ בפורמט ZWO (המוכר מזוויפט) או FIT.

יש ל Karoo 2 מסך Workout מיוחד המלווה את מהלך האימון ומציג לכם את האינטרוולים השונים אותם יש לבצע. תוכלו להפעיל את האימון בכל שלב שהוא במהלך הרכיבה.

במידה ואתם עושים אימון מובנה Indoor, יש לכם אפשרות להתמפות לטריינר חכם. במצב זה, ה Karoo 2 ינהל בצורה אוטומטית את ההתנגדות של הטריינר במוד הנקרא ERG שבו הטריינר מכתיב את ההתנגדות ללא קשר להילוך ולסל"ד שאתם נמצאים בהם. שימו לב רק לוודא שה FTP שלכם מוגדר כהלכה בפרטי הפרופיל שלכם.

לא ניתן ב Karoo 2 להפעיל ולהשתמש בטריינר החכם במוד SIM שבו אתם רוכבים מסלול וירטואלי כלשהו והטריינר משנה התנגדות בהתאם לאחוזי השיפוע של המסלול או בכל מוד אחר זולת ERG. ישנם לא מעט מכשירים מקבילים אחרים אשר כן מאפשרים אופציה שכזו.


Live Tracking

יש ל Karoo 2 יכולת Live Tracking המאפשרת לכם לשלוח הודעה כשאתם יוצאים לרכיבה ולשתף את מיקומכם המתעדכן בזמן אמת, לרשימת נמענים אותה הגדרתם מראש. זה שימושי למשל כאשר אותם יוצאים לרכיבת בדד כלשהי ומעוניינים שמישהו יידע איפה אתם.

החיסרון ביישום אופציה זו הינו שנדרש לשם כך קישור אקטיבי וזמין לרשת WiFi מה שאומר שאתם צריכים להגדיר רשת Hot Spot פתוחה בטלפון הנייד לכל אורך הרכיבה או להתקין סים מיוחד ב Karoo 2 עצמו.

שתי האופציות הנל לא ממש הופכות פונקציה זו לנוחה לשימוש.


מה בקופסה

  • ה Karoo 2
  • תופסן ייעודי של Hammerhead עבור כידון ברוחב 31.8 מ"מ.
  • מתאם מיוחד עבור חיבור לתופסנים הפופולרים של גרמין (Quarter Turn) – מה שמאפשר לכם לחבר את ה Karoo 2 לכל תופסן של גרמין שכבר מותקן לכם באופניים.
  • כבל טעינה USB למחשב – USB-A to USB-C.
  • שרוך אבטחה.
  • מפתח אלן 2.5 מ"מ למקרה שתרצו להחליף את המסגרת.

מחיר

מחירו הרשמי של ה Karoo 2 בחו"ל, לפני מיסים, עלויות משלוח וכדומה הינו $400. מחיר היבואן בארץ הינו 1,599 ₪.

מידע נוסף בעברית לגבי המכשיר תוכלו למצוא באתר להלן.

Hammerhead מציעה תקופת התנסות חינמית במשך 45 יום שלאחריה תוכלו להחזיר את המכשיר מכל סיבה שהיא ולקבל זיכוי כספי מלא ללא שאלות. כמו-כן ישנה הנחה בשווי של $100 עבור Trade In של דגמים מסוימים.

תקופת האחריות הינה 12 חודשים.


השוואה כללית מול התחרות

השוואה מול דגם מתחרה הינה מורכבת היות והם לעולם לא יהיו זהים בפונקציונליות ולכל חברה יש ניואנסים ודרכים אחרות ליישם דברים. במשך השנים הסטנדרט לגבי היקף התכולה הפונקציונליות המינימלית המצופה מכל מחשב רכיבה לתמוך עלתה וכיום כוללת סט פיצ'רים עשיר הרבה מעבר להקלטת מדדי נתונים בסיסיים. תוכלו למצוא היום פונקציות כגון Climb PRO, ניווט מתקדם, קישור לפלטפורמות אימון חיצוניות, אימוני In door ועוד, ברבים ממחשבי הרכיבה הנפוצים. ההבדלים הם בחומרה, ממשק המשתמש, צורת התפעול, היישום וכמובן בעושר הפונקציונלי ובסט פיצ'רים מתקדמים נוספים.

ולמרות האמור לעיל, להלן השוואה בסיסית מול התחרות בדגש על כמה מאפיינים חיצוניים:

 מול גרמין

מבחינת גודל המסך ה Karoo 2 מתחרה בדגמי ה Highend של גרמין מסדרת ה 1030 וה 1040. לגרמין פונקציונליות רבה ומגוונת יותר והם כמובן מהווים חלק אינטגרלי מהאקו-סיסטם של גרמין (GARMIN Connect). הבדל נוסף בולט ומשמעותי הוא באורך זמן הסוללה המהווה את אחד המאפיינים החזקים ב Edge.

מצד שני ה Karoo 2 מספק פונקציונליות רבה העונה מעל ומעבר למרבית הצרכים של רוב המשתמשים. לזכותו ניתן לציין גם את ממשק המשתמש וכל היישומים והמאפיינים הייחודים שציינתי בסקירה זו כמו גם המחיר שהינו זול יותר.

לינק לסקירה על ה Edge 1040.

מול וואהו

מבחינה פונקציונלית הדגמים פחות או יותר זהים הניאונסים הם כפי שציינתי בצורת היישום וממשק המשתמש. ל Hammerhead מסך גדול יותר משמעותית שהינו גם מסך מגע לעומת מכשירי וואהו שאינם. זמן הסוללה בדגמי וואהו טוב יותר.

לינק לסקירה על ה Wahoo BOLT 2.

מול ברייטון

ניתן לומר שמבחינה פונקציונלית הדגמים מציעים יכולות פחות או יותר זהות עם יישום וממשק שונים כאשר ה S800 מתומחר בצורה זהה ל Karoo 2.

בעוד ש ל Karoo 2 ממשק וחווית משתמש העולה על זו שב S800 הרי שזמן הבטרייה בדגם של ברייטון טוב בהרבה.

לינק לסקירה על ה Bryton S500.

מול STAGES

ל Karoo 2 פונקציונליות עדיפה על מחשבי Stages והוא בעל מסך מגע הגדול מדגמים אלה המגיעים עם מסך רגיל ללא אופציית ה'מגע'. מעבר לכך זמן הבטריה של ה Karoo 2 לא נופל מדגמי Stages.


לסיכום ושורה תחתונה

ה Karoo 2 מציע חווית שימוש שונה ומקורית והינו בעל יכולות מתקדמות ומרשימות. אהבתי מאוד את אשף העליות (Climber), תצוגת המפות ובאופן כללי את כל חווית המשתמש.

Hammerhead מקפידה של משטר עדכוני תוכנה (Firmware updates) חודשיים, לעיתים אף דו-חודשיים, הכוללים מעבר לתיקוני באגים גם הוספת יכולות חדשות ומעניינות ששומרות על המכשיר עדכני ותחרותי בשוק מחשבי הרכיבה.

חסרונות פונקציונלים כאלה ואחרים מתגמדים בסופו של דבר אל מול החיסרון העיקרי והבולט של המכשיר המתמצה בזמן סוללה שמעשית נע סביב 8-10 שעות. ריאלית זה זמן מספק ל 99% מהרכיבות שתבצעו ואף לכמה מהן יחדיו, אך עדיין זה דורש לזכור ולהטעין את המכשיר בצורה תדירה. באם זה משהו שאתם חיים איתו בשלום הרי שאני בהחלט ממליץ לכם לבחון את ה Karoo 2.


הירשמו לאתר וקבלו עדכון בדבר תוכן חדש ישירות לאימייל שלכם

לפוסט הזה יש 2 תגובות

  1. רובי כץ

    שי,
    תודה רבה על הסקירה המקיפה.
    בתור משתמש קארו-2 בהווה, וכמי שיש לו גרמין 1030 פלוס, אני מסכים עם כל ההשוואות שעשית ועם ציון היתרונות של הקארו-2.
    חשוב לציין ולהדגיש 2 נושאים:
    הסמן של המיקום על גבי המפה הוא גדול וברור וזה יתרון משמעותי למי שהראייה שלו לקרוב היא לא הכי טובה.
    בעבר בגרמין ניתן היה להגדיל את הסמן, אבל הם ביטלו את האפשרות הזו לפני שנה ויותר.
    אין צורך בזרוע ייחודית, כי המכשיר מסופק עם מתאם לזרוע של גרמין (ציינת את זה בסקירה שלך).
    בסך הכל אני מאוד מרוצה מהקארו-2.

  2. יואב

    ביקורת מעולה ומאוד מפורטת.
    תודה רבה!

כתיבת תגובה