You are currently viewing ענקית הטריינרים Wahoo רוכשת את חברת האפליקציה RGT ומציעה מנוי גם לאפליקציית SYSTM מתוצרתה באותו מחיר ותחת חשבון אחוד הנקרא 'Wahoo X'<span class="wtr-time-wrap after-title"><span class="wtr-time-number">2</span> min read</span>

ענקית הטריינרים Wahoo רוכשת את חברת האפליקציה RGT ומציעה מנוי גם לאפליקציית SYSTM מתוצרתה באותו מחיר ותחת חשבון אחוד הנקרא 'Wahoo X'2 min read

הכותרת לעיל היא בהחלט חדשה מרעישה בתחום אימוני ה Indoor באופניים, אבל אם קראתם אותה ולא הבנתם מילה הסירו דאגה מליבכם, בשביל זה אני כאן.

מי קונה מה?

חברת וואהו שהינה אחת מיצרניות הטריינרים וציוד ספורט טכנולוגי הגדולות בעולם החליטה, מבלי לבטא זאת מפורשות במילים, להמר על כל הקופה ולהתחרות בזוויפט ראש בראש על נתח שוק אפליקציות האימון והרכיבה.

בשנת 2019, וואהו עשתה צעד ראשון שכזה ורכשה לעצמה את חברת האפליקציה SUFFERFEST שהינה פלטפורמת אימון לרוכבי אופניים וטריאתלטים המציעה אימונים מובנים ותוכניות אימון מגוונות ומותאמות אישית בשילוב תוכן מלהיב, מבוסס וידאו, כמו גם אימוני יוגה, כוח ואימונים מנטאליים.

למרות ש SUFFERFEST, או בשמה החדש תחת וואהו – SYSTM, הינה אפליקציה מעולה עם קהל מנויים אדוק, היא לא הצליחה לספק את 'הקפיצה" הגדולה שוואהו משתוקקת אליה בתחום זה מפני שחסר בה את האלמנט האינטראקטיבי המאפשר לרכוב ולהתחרות וירטואלית עם משתמשים אחרים. יכולת שכנראה מהווה את המרכיב המנצח במתכון להצלחתה הנוכחית של זוויפט.

מה עושים? קונים את RGT…

במקום להמציא מחדש את הגלגל, וואהו החליטה להתלבש על מוצר קיים שיקנה לה נקודת זינוק טובה ומתקדמת יותר ורכשה את RGT.

RGT הינה חברה קטנה ודלת משאבים שבניגוד ללא מעט חברות שניסו וכשלו, הצליחו לייצר פלטפורמה וירטואלית מתחרה ל ZWIFT מבחינה פונקציונלית, אבל לא מבחינת כמות משתמשים/מנויים.

האפליקציה מציעה כיום כ 12 מסלולים וירטואליים שונים המבוססים על מיקומים שונים ואייקונים בעולם האמיתי. ניתן ליצור בה אירועים פרטיים ולהזמין מנויים אחרים לרכוב במשותף ובניגוד לזוויפט, יש לה מנוע המסוגל לחולל ולבנות עולם וירטואלי תלת מימדי ע"ב קבצי GPX. מה שאומר שאתם יכולים לדגום ולהפוך כמעט כל מסלול אמיתי שבא לכם למסלול וירטואלי באפליקציה עליו אתם יכולים לרכוב בזמנכם הפנוי, להזמין אחרים לרכוב איתכם ואפילו לארגן מירוצים ותחרויות ע"ב מסלול זה.

הגרפיקה של RGT היא בהחלט טובה ולטענת החברה האלגוריתמים מתחת למנוע, זה שעושה שימוש בכל אותן נוסחאות פיזיקליות שונות ומורכבות לטובת חישוב המהירות הווירטואלית ע"ב ההספק (וואטים) שאתם מייצרים, הינו המתקדם מסוגו וטוב יותר משל זוויפט.

כמו-כן, בשל הארכיטקטורה שבה כתובה האפליקציה, תמונת הפלטון שרוכב מסוים רואה על המחשב שלו בזמן מירוץ, זהה לחלוטין לתמונת הפלטון שרואים כ"א מהרוכבים האחרים כך שניתן לסמוך על כך שהרוכב שחוצה ראשון את קו הסיום הוא אכן המנצח, בניגוד למשל לזוויפט שבה התמונה המוצגת תלויה במהירות התקשורת ויכולת העיבוד של המכשיר עליו רצה האפליקציה ונדרש לחכות עד לסוף המירוץ ע"מ לדעת מיהו המנצח הסופי.

אז מה קורה מעכשיו?

ע"פ הצהרתה של וואהו, שתי האפליקציות ימשיכו לפעול במקביל. בפועל הן אינן מתחרות ראש בראש אלא משלימות אחת את השנייה:

  • SYSTM – אימונים ותוכניות מובנים.
  • RGT – רכיבת מסלולים וירטואלית, Gaming ו Social.

החל מהיום חשבון מנוי לאחת מהן מקנה למשתמש גם הרשאת שימוש בשנייה ללא תוספת במחיר.

כל חשבונות המנוי של המשתמשים (קיימים וחדשים) אוחדו תחת קורת גג אחת הנקראת "Wahoo-X". שכבר החלה פועלת.

כאשר תפעילו את האפליקציה – RGT או SYSTM, כל מה שתידרשו לעשות הינו לעדכן את הסיסמה לסיסמה חדשה. החשבון האחוד ב Wahoo-X ישמש אותכם כמזהה לכל השירותים והאפליקציות של וואהו שכוללים את:

מחיר

  • עלות חודשית – 15 דולר.
  • עלות מנוי שנתי – 129 דולר.
  • ניתן להשתמש בכל אחת מהאפליקציות לטובת התנסות ללא עלות ולמשך תקופה של 14 ימים.
  • Wahoo SYSTM ו- Wahoo RGT זמינות שתיהן על מכשירי iOS, Android, macOS ו-Windows.

המחירים לעיל הינם המחירים הנקובים של אפליקציית SYSTM כיום. המחירים של RGT היו זולים יותר אבל כתוצאה מהרכישה של וואהו ומהאיחוד, מנויי אפליקציה זו יצטרכו להתחיל (החל מחודש ספטמבר) לשלם טיפה יותר. יחד עם זאת, הם יוכלו כאמור ליהנות גם מאפליקציית SYSTM ללא תוספת תשלום כלשהי.

מה צופן העתיד ל SYSTM  ו ל RGT ?

ע"פ הצהרתו של צ'יפ הווקינס, מנכ"ל וואהו, החברה הולכת להשקיע בשתי הפלטפורמות אבל בצורה מעט שונה:

  • SYSTM – נתפסת כפלטפורמה יציבה ועדכנית שרק לאחרונה עברה שידרוג רציני. בכוונת וואהו להשקיע כעת ביצירת תכנים והעשרת קטלוג האימונים של האפליקציה.
  • RGT – כאן כנראה מצוי הכסף הגדול ונראה שוואהו מתכוונת להשקיע לא מעט משאבים להקפיץ את RGT לשלב הבא שממנו היא מקווה יהיה ניתן "לראות" את זוויפט מקרוב. מעבר להשקעה בפיתוח מדובר גם בהשקעה עצומה בשיווק, כסף שלא היה בעבר ל RGT וכעת עשוי להפוך אותה לפופולרית ומוכרת הרבה יותר.

חומר קריאה נוסף

מוזמנים לקרוא באתר שלי סקירות ומאמרים על שתי האפליקציות:


הירשמו לאתר וקבלו עדכון בדבר תכנים חדשים ישירות לאימייל שלכם

כתיבת תגובה