You are currently viewing כל מה שרציתם לדעת על ה HRM-Pro, חגורת הדופק החדשה של GARMIN – סקירה<span class="wtr-time-wrap after-title"><span class="wtr-time-number">6</span> min read</span>

כל מה שרציתם לדעת על ה HRM-Pro, חגורת הדופק החדשה של GARMIN – סקירה6 min read

בחודש ספטמבר האחרון הכריזה גרמין על חגורת דופק אולטימטיבית חדשה מתוצרתה – ה HRM-Pro.

לקחתי אותה למבחן ויצאתי לבדוק מה השתנה? מה הבדל בינה לבין שאר דגמי חגורות הדופק הנמכרים ע"י גרמין? ומי קהל היעד הפוטנציאלי אליו מכוונת החברה? על כל זאת ועוד בסקירה שלפניכם.


עושים סדר…

נכון להיום, עם יציאתה של ה HRM-Pro למדפים, גרמין מציעה ללקוחות לא פחות מ 5 חגורות דופק שונות:

  • HRM-Dual
  • HRM-Run
  • HRM-Tri
  • HRM-Swim
  • HRM-Pro

הטבלה הבאה מסכמת את ההבדלים העיקריים ביניהם:


כפי שניתן לראות בטבלה וכפי ששמה מרמז – ה HRM-Pro מאגדת את הפונקציונליות של כל החגורות גם יחד למעט חגורת ה HRM-Swim שהינה חגורה ייעודית שגרמין הוציאה עבור מי שעיקר פעילותו הספורטיבית הינה שחייה בבריכה. לטענת גרמין, הסיבה לכך היא מפני שהכימיקלים בבריכה עשויים לגרום לנזק לרצועה ולכן רצועת ה HRM-Swim עשויה ממארג שונה ובנוסף הינה רחבה יותר כך שתחזיק טוב יותר על הגוף כאשר אתם דוחפים את עצמכם מהקיר (עם או בלי 'קיפר'). הצד השני של המטבע הוא שהיא פחות נוחה לענידה על החזה בזמן שאתם עוסקים בפעילות שאינה שחייה ולכן השימוש בה נותר ייעודי וממוקד לבריכה.

מעבר לאיחוד כל הפונקציונליות בחגורה אחת, גרמין הוסיפה ב HRM-Pro גם 3 פונקציות ויכולות חדשות לגמרי:

  • יכולת להתחבר ישירות לאפליקציית GARMIN CONNECT בנייד (באמצעות בלוטות)
  • יכולת לספק נתוני 'פעילות יומית' (Daily Activity Data) גם אם אינכם עונדים שעון ספורט חכם
  • מטריקת POWER בגלישת סקי – Cross Ski Dynamics

אבל לפני שאצלול ואסקור את כל יכולות החגורה, אי אפשר להתחיל סקירה על מוצר מבלי לפתוח בקטע ה Unboxing המסורתי, אז למען הסדר הטוב…

מה בקופסה? Unboxing

ובכן, עד כמה שזה יישמע מפתיע, בתוך הקופסה תוכלו למצוא… את חגורת הדופק. אם נרצה ממש לדייק, אז גם דף אחריות והוראות מלווה.

קל לזהות שמדובר בחגורת HRM-Pro בגין צבעו של מגן הסנסור – צהוב בוהק.

הרצועה עצמה עשויה מבד אלסטי נעים ונוח למגע בדומה לזה הקיים בשאר דגמי החגורות של גרמין והיא מצוידת בתופסן וו הסוגר ומהדק אותה על החזה כשמאחוריו פיסת בד רכה שמגנה על העור מפני צביטה. ניתן לכוונן את אורך הרצועה לגודל הנע בין 60 ל 142 ס"מ.

הסנסור הינו חלק אינטגרלי מהחגורה ואין צורך או יכולת להסירו – כך שניתן לשטוף ולרחוץ את החגורה עם הסנסור ללא חשש.

הבטריה הינה מסוג CR2032 (מטבע) והינה כלולה ברכישה. ע"פ הצהרת גרמין, אורך חיי הבטריה המצופה הינו כשנה – חישוב שנעשה ע"ב ממוצע שימוש של כשעה ביום.

ע"מ להחליף את הבטריה יש להוריד את מגן הגומי ובעזרת מברג קטן לפתוח 4 ברגים ולהסיר את המכסה. כשאתם מחזירים את המכסה ודאו שאתם עושים זאת בצורה מהודקת ע"מ שלא יחדרו לחות ולכלוך.

קישוריות

ה HRM-Pro תומכת בקישור ושידור נתונים בפרוטוקול ANT+ למספר רב של מכשירים בו-זמנית. במקביל תומכת החגורה גם בפרוטוקול בלוטות' ובשני ערוצים נפרדים.

התמיכה באנט ובבלוטות' מאפשרת לחבר את הרצועה מול כל המכשירים והאפליקציות הנפוצים כגון:  STRAVA, ZWIFT, TRAINERROAD,  שעוני ספורט (של גרמין ויצרניות אחרות), מחשבוני רכיבה ועוד.

האופציה להתחבר בבלוטות' היא במיוחד שימושית במידה ואתם מריצים אפליקציות רלוונטיות על מכשירי אפל (אייפון, אייפד ואפל-TV) שאינם תומכים באנט+ כלל. כמו-כן, באמצעות הקישור בבלוטות' ניתן לצמד את החגורה ישירות עם אפליקציית GARMIN CONNECT בטלפון הנייד שלכם ובכך:

  • לקבל אינדיקציה על סטטוס הבטריה בחגורה
  • לעדכן גרסאות Firmware לחגורה, במידה וישנן כאלה.
  • לסנכרן מטריקות של נתוני פעילות יומית (Daily Activity Data) – על כך בהרחבה בהמשך.

STORE & FORWARD

בדומה לדגם ה HRM-Tri ב HRM-Pro יש מנגנון הקלטה הפועל בצורה רציפה ומאפשר שמירת נתונים בטווח של עד 18 שעות אחורה. המנגנון הזה מאפשר לכם לבצע ולהקליט בשעון הספורט שלכם פעילות אימון כלשהי גם מבלי לענוד את השעון עצמו על היד.

נתוני הדופק שלכם, כמו גם נתונים נוספים, נאגרים בסנסור של החגורה וכאשר 'תתאחדו' שוב עם שעון הגרמין שלכם ותשמרו את הפעילות – השעון יבצע סנכרון עם החגורה וישאב את הנתונים החסרים לו לקובץ המוקלט.

לדוגמא – אם אתם משתתפים במשחק כדורגל רשמי או קרב ג'ודו בהם נאסר לענוד שעון, אבל כן אפשרי לענוד חגורת דופק. כל מה שאתם צריכים לעשות הוא:

  • לקשר את חגורת הדופק לשעון,
  • לבחור בפרופיל פעילות הספורט הרלוונטית שאתם עושים – למשל CARDIO או כל פרופיל אחר שמתאים לכם,
  • ללחוץ על START,
  • לשים את השעון בתיק או בלוקר (במקום בטוח),
  • לבצע את הפעילות,
  • לשוב לשעון וללחוץ על SAVE

בשלב זה השעון ינסה להתמפות לחגורת הדופק בצורה אוטומטית (אם הוא לא יצליח הוא יבקש את עזרתכם) וישאב לתוך קובץ הפעילות ששמרתם את כל הנתונים שהיא אגרה ובראשם כמובן נתוני הדופק שלכם. בצורה זו, תוכלו לראותם ולנתחם כחלק מקובץ הפעילות ששמרתם.

שימו לב שנכון להיום, היכולת הזו של ה HRM-Pro אפשרית רק כשהיא מקושרת לשעוני גרמין, למרות שתיאורטית גם יצרני שעונים אחרים יכולים (במידה וירצו) לפתח לכך ממשק.

שחיה

אותו מנגנון STORE & FORWARD שתיארתי לעיל, הוא בדיוק המנגנון המשמש את גרמין בשמירת נתוני הדופק שלכם בזמן פעילות שחיה.

בשל צפיפות המים, בזמן שהחגורה ו/או שעון היד שקועים במים אין להם יכולת לתקשר ביניהם בצורה אלחוטית ולכן בזמן השחיה עצמה לא תראו את נתוני הדופק אלא אם כן אתם עונדים דגם שעון מתקדם של גרמין אשר לו מד דופק מובנה התומך בשחייה דוגמת ForeRunner 945 או Fenix6.

בסיום השחיה וכשתעשו SAVE, השעון יתמפה לחגורה ויחליף את נתוני הדופק באלו שנאגרו בחגורה שהם גם הרבה יותר מדויקים מאלה שאולי מדדתם עם מד הדופק המובנה של השעון.

חשוב לציין כי למרות שגרמין מצהירה כי שימוש ב HRM-Pro בבריכה אינו מומלץ (בשל הכימיקלים) יש לא מעט משתמשים שמדווחים כי הם עושים בו שימוש שכזה ולא נתקלו בבעיה או בלאי של החגורה. כמובן שמומלץ לשטוף היטב את החגורה במי ברז לאחר מכן וקחו בחשבון שגרמין עשויה להסיר אחריות באם אכן תתעורר בעיה בשל כך. בשחיה במים פתוחים: מתוקים או מלוחים – אין שום מגבלה.

DAILY ACTIVITY

אפליקציית GAMRIN CONNECT מאפשרת לכם הצצה וניתוח למטריקות יומיות שונות המאוגדות תחת הכותרת Daily Activity Data. הנתונים הללו נאספים בעזרת הסנסורים השונים בשעון ומסונכרנים על ידו לאפליקציה מעת לעת.

ה HRM-Pro מציעה חידוש מעניין בהקשר הזה בכך שהיא מסוגלת למדוד ולספק נתונים אלה לגרמין קונקט גם במידה ואינכם עונדים כרגע שעון. הנתונים שהחגורה מסוגלת לספק הינם:

  • צעדים – Steps
  • דקות אינטנסיביות – Intensity Minutes
  • קלוריות – Calories
  • דופק – Heart Beats

זה בעיקר רלוונטי לכל מי שעושים ומוצאים שימוש במטריקות הללו ולא מסוגלים להמשיך במסלול חייהם הנורמלי במידה ולא נספרו להם כל הצעדים שגמעו או הקלוריות ששרפו במהלך היום בשל העובדה שנאלצו להוריד את השעון מהיד – למשל בזמן הטענת בטריית השעון.

כמובן שהדבר יעבוד, רק אם תענדו את חגורת הדופק עליכם.

השלמת הנתונים מהחגורה ל GARMIN CONNECT מתבצעת בסנכרון אוטומטי בין החגורה לאפליקציה.

RUNNING DYNAMICS

כשמדובר בריצה, ה- HRM-Pro יודעת לספק, מעבר לנתוני דופק, גם מטריקות ריצה מתקדמות (המכונות בשם Running Dynamics). יכולת זו גם קיימת ב HRM-Tri, ה HRM-Run ו – ב Running POD של גרמין.

אופציה ספציפית זו אפשרית רק כאשר החגורה מקושרת ב ANT+ ולא בבלוטות.

רוב שעוני הספורט המתקדמים של גרמין כבר ניחנים ביכולת לספק מטריקות ריצה שונות כגון קאדנס ואורך הצעד, אך כאשר אתה מקשרים לשעון את ה HRM-Pro, תוכלו לקבל נתונים נוספים דוגמת:

  • Vertical Ratio – 'יחס אנכי בריצה' הוא היחס בין ה'תנודה האנכית' של הגב לבין לאורך הצעד – ככל שהיחס האנכי נמוך יותר כך טוב יותר ומעיד על יעילות רבה יותר.
  • Vertical Oscillation – ה'תנודה האנכית' היא המרחק שהגב שלכם נע אנכית בזמן שאתם רצים. תוכלו לראות באפליקציה את הממוצע שלכם לאורך הריצה כמו גם את גרף הנתונים לאורך הריצה כולה.
  • Ground Contact Time Balance – 'מאזן זמן מגע בקרקע' מגלם את אחוז הזמן שבו כף הרגל מבלה על ​​הקרקע.
  • Ground Contact Time – 'זמן מגע בקרקע' הינו משך הזמן שבו כף הרגל שלכם נוגעת בקרקע בכל צעד.

בנוסף למטריקות הללו, ה- HRM-Pro  מספקת גם נתון לגבי 'הספק ריצה' (Running Power) –  מעין 'מד וואטים' לריצה שמשקף הלכה למעשה כמה עבודה אתם משקיעים בריצה עצמה.

מדידת וואטים בריצה הופכת לאחרונה ליותר פופולרית במיוחד בהקשר של ריצת שטח שבה הקצב אינו מדד מספיק טוב למאמץ בגלל שינויים דרסטיים בגובה (עליות וירידות). בניגוד למדידת וואטים באופניים, בריצה אין עדיין סטנדרט אחיד לשיטת ולמיקום המדידה ויש היום מספר חברות המציעות לכך פתרונות שונים בין אם באמצעות Pods ייעודים המתחברים לנעל הריצה, סנסורים על כף היד (בשעונים) או במקרה של ה HRM-Pro בחזה.

את נתוני ה POWER תוכלו לראות בשעון ע"י התקנת אפליקציה אותה תוכלו להוריד מחנות האפליקציות של גרמין קונקט (Connect IQ app). חפשו אפליקציה של GARMIN LABS בשם 'RUNNING POWER' ושלבו את 'שדה הנתונים' באחד ממסכי הנתונים בשעון במידה ואופציה זו נתמכת בדגם שלכם.

אישית אני לא חסיד גדול של מטריקות ספציפיות אלה מהסיבה הפשוטה שאין לי כ"כ מה לעשות איתם. אני יודע שסגנון הריצה שלי גרוע ובגילי כנראה שהוא כבר לא ישתנה (הוספתי את המילה כנראה, רק בשביל להרגיש יותר טוב עם עצמי). לעומת זאת יש אנשים ומאמנים שידעו לעשות מהמידע הזה מטעמים – לזהות מגמות, לנתח ביצועים, חוזקות וחולשות.

בשורה התחתונה – הנתונים קיימים, תחליטו אתם מה לעשות איתם.

SKI DYNAMICS

עוד חידוש בלעדי ב HRM-Pro הוא לספק לחובבי גלישת סקי Cross Country נתוני Power (וואטים) שיאפשרו לכם לנתח כמה כוח אתם משקיעים בכל פעילות שכזו. הנוסחה שבה גרמין מחשבת נתון זה, עושה שימוש המשלב מידע מהסנסורים בשעון היד שלכם (למשל גובה) ומהסנסורים שב HRM-Pro.

אז אם הנכם ברי מזל ו –

  • איכשהו נמצאים כרגע במקום מושלג כלשהו כשלרגליכם מגלשי סקי ובכוונתכם לצאת לגלישת שטח,
  • ענדתם את ה HRM-Pro על החזה,
  • יש לכם שעון ספורט של גרמין מדגם ForeRunner 945 או Fenix6 או Quatix 6 או Tactix Delta אוMARQ
  • כל מה שאתם צריכים לעשות הוא – לקשר את החגורה לשעון ו לבחור בפרופיל פעילות ספורט בשם: XC Classic Ski  או XC Ski Skates
  • שדה ה POWER יופיע לכם במסך הפעילות וכמובן יישמר כך שתוכלו לנתחו לאחר האימון.

מחיר

המחיר הרשמי באתר של גרמין בישראל עבור ה HRM-Pro הינו 649 ₪. גבוה יותר ב כ 259 ₪ מחגורת ה HRM-Run ו ב כ 159 ₪ מחגורת ה HRM-Tri אותן היא מחליפה מבחינה פונקציונלית.

דיוק

בזמן הסקירה השתמשתי בחגורה במשך כ 4 שבועות שימוש כמעט יומיומי ומצאתי שהינה קלה לקישור, אמינה ומדויקת הן תחושתית והן אמפירית בהשוואה אל מול חגורות דופק אחרות.

שורה תחתונה – למי זה מתאים?

כיום אנו נמצאים בעידן טכנולוגי שבו כמעט כל שעון ספורט (לבטח חדש) כולל מד דופק אופטי אינטגרלי בכף היד. יחד עם זאת מדים אלה לרוב אינם חפים מבעיות ואינם מצטיינים בדיוקם. בדיוק (מבלי שהתכוונתי יצא מן משחק מילים שכזה) עבור הפער והצורך הללו, חגורות הדופק מנסות לתת מענה ובנוסף לספק מטריקות ומדדים שונים שאינם מצויים בשעון ושיגרמו לכם להוציא כסף מהארנק ולרכוש אותן.

 מבחינה פונקציונלית ה HRM-Pro מציעה את המגוון הרב ביותר שיש לחגורות דופק להציע כיום. לבטח אם אתם ב eco system של גרמין ועושים שימוש בשעוני הספורט של החברה. יחד עם זאת העושר הזה מגיע עם תג מחיר גבוה ביחס לחגורות אחרות של גרמין ומתחרותיה.

אם כל מה שמעניין אותכם הוא למדוד ולהקליט דופק ואינכם זקוקים לכך בשחייה – הרי ש ה HRM-Dual היא החגורה עבורכם. ב 2020, לא הייתי משקיע וקונה חגורת דופק שאין בה אפשרות חיבור באנט+ ובלוטות יחדיו.

לעומת זאת אם שקלתם לרכוש חגורה מתקדמת יותר וחשבתם לרכוש את ה HRM-Run או את ה HRM-Tri, הייתי כן בוחר להשקיע את הכסף הנוסף ולרכוש את ה HRM-Pro ולו רק בגלל היכולת להתחבר בבלוטות' שתאפשר לכם לכם גמישות לעבוד עם כל מכשיר ואפליקציה.

כמו-כן, ה HRM-Pro פונה לקהל ספורט רחב (מעבר לרצים וטריאתלטים) ובמיוחד נותנת מענה לאלה מאיתנו שאינם יכולים לענוד שעון ספורט במהלך כל היום או ספציפית בפעילות הספורטיבית שלהם וכן חשוב להם לעקוב אחר נתוני הדופק.


הירשמו לאתר וקבלו עדכון בדבר כתבות חדשות ישירות לאימייל שלכם

לפוסט הזה יש 3 תגובות

  1. שעיה

    אחלה סקירה.
    האם ניתן לצמד את ה HRM – PRO גם לשעון APPLE WATCH ?

    1. אבי

      לפי אפל אפשר לצמד כל מד דופק בלוטוט. אבל למה שתרצה לעשות את זה?

      1. שי ונסובר

        ע"מ לקבל נתונים בדיוק גבוה יותר.
        חגורות דופק באופן כללי נחשבות ליותר מדויקות ממדי דופק אופטים בכף היד. אם כי ככל שהזמן עובר, גם מדים אלה משתפרים ומתקדמים.

כתיבת תגובה