You are currently viewing ה KICKR CORE – סקירה מלאה על טריינר 'דרג הביניים' של WAHOO<span class="wtr-time-wrap after-title"><span class="wtr-time-number">9</span> min read</span>

ה KICKR CORE – סקירה מלאה על טריינר 'דרג הביניים' של WAHOO9 min read

תעודת זהות

בשנת 2018 התחוור ל WAHOO מיצרניות הטריינרים המובילות בעולם, שהיא מפספסת נתח שוק שלם שמתחרותיה העיקריות: TACX ו ELITE השכילו ליצור עבור טריינרים חכמים בדרג קטגורית ביניים: – קטגוריה חדשה וא-פורמלית לטריינרים מסוג Direct Drive (כאלה הנרכבים ללא גלגל אחורי) בהיבט המפרט הפונקציונלי ובטווח מחירים שנע בין $700 לקצת פחות מ $1,000.

בעוד שהיא מציעה פתרונות מרשימים למדי בקטגוריית ה Low End עם ה KICKR SNAP ובקטגוריית ה High End עם מוצר הדגל שלה – ה KICKR (לגרסאותיו השונות) הרי שבדרג יחסית חדש זה, היא נותרה ללא מענה אל מול ה FLUX של TACX ו ה DIRETO של ELITE שהחלו להימכר ב 2017.

מימין: ה KICKR דגם ה High End ומשמאל: ה SNAP דגם ה Low End

בפני WAHOO עמדו שני פתרונות עיקריים אפשריים. הראשון להמציא ולבנות כזה טריינר מהיסוד והשני לקחת את טריינר העלית הקיים שלה באותה תקופה (ה KICKR3) ולנסות 'לשנמך' אותו מבחינת עלויות ויכולות כך שיתאים לנדרש הן מבחינה פונקציונלית והן מבחינת רמת התמחור המצופה מטריינרים בדרג זה.

הבחירה נפלה על הפתרון השני וכך נולד לו ה WAHOO KICKR CORE שהוכרז כלאחר כבוד בתערוכת ה EuroBike בקיץ 2018 ביחד עם גרסה חדשה לאחיו הגדול והיוקרתי יותר – ה KICKR4

לצערה של WAHOO, הסתבר כי שני הטריינרים שזה עתה הוכרזו, נולדו כפגים בלידה מוקדמת עם שלל בעיות, צרות והדי תקשורת שליליים מכאן ועד קנדהאר, כאשר עיקר הבעיות ב KICKR CORE התאפיינו ברעשים חריגים בעת השימוש ובסיכוי גבוה לפריקה אלקטרוסטטית שהייתה גורמת לאובדן התקשורת עם הטריינר ולמותו הקליני.

זכור במיוחד הראיון שנתן מנכ"ל WAHOO לריי מייקר ('מוריד הגשם') שבו סקר בצורה כנה את כל הבעיות שהתגלו.

לזכותה של WAHOO יש לציין כי היא התעשתה מהר, לקחה אחריות, מצאה ותיקנה בפס הייצור את המקור לבעיות ובמשך חודשים רבים עמלה להחליף ולתקן (לחלק מהלקוחות יותר מפעם אחת) את כל הטריינרים שהתגלו כתקולים בשטח, עד שבסופו של דבר הצליחה להחזיר את 'השקט' במדיות החברתיות ובשלהי 2019 ניתן היה לומר בבטחה גמורה שחבלי הלידה הללו הן נחלת העבר וה KICKR CORE חזר להיות שוב שחקן לגיטימי בלי צורך בציון סימני כוכבית (*) למיניהם.

בשל הבעיות הללו בעבר, ING – היבואנית המקורית של WAHOO בישראל, נמנעה בזמנו מלהביא את ה CORE לארץ והתמקדה רק במכירות דגם ה High End. אך עתה משהתחלפו היבואנים ונפתרו הבעיות – החליטו ב 'רוזן ומינץ' היבואן החדש, לחזור ולשווק את הפורטפוליו המלא של WAHOO הכולל כאמור בנוסף ל KICKR CORE גם את ה KICKR SNAP ו ה KICKR5.

זהירות ספויילר…

הטריינר הושאל מהיבואן למשך כשלושה שבועות והוחזר אליו בצער רב בתום הבדיקה וכתיבת סקירה זו.

אם אתם קצרים בזמן ומעוניינים רק בשורה התחתונה מוזמנים לדלג לסוף הכתבה, אחרת אנחנו מתחילים בעוד 3…2…1…


ה KICKR CORE – מפרט

ה KICKR CORE הינו טריינר מסוג Direct Drive (נרכב ללא גלגל אחורי) והינו בעל המאפיינים הבאים:

  • סימולציה של עד 16% שיפוע
  • התנגדות מקסימלית של 1,800 וואטים
  • שידור נתוני וואטים, קאדנס ומהירות
  • קישוריות Bluetooth, ANT-FE-C & ANT
  • דיוק:  2% (+/-)
  • דורש כיול /Spindown
  • משקל גלגל תנופה: 5.5 ק”ג
  • תאימות ל Hubs מסוג:  130/135 Quick Release או 12×142 ו 12×148 מ”מ Thru Axle (כל המתאמים כלולים).
  • תאימות לקסטות 8/9/10/11 SRAM או Shimano
  • מידות:
    • כשהוא פתוח – אורך 508 x גובה 483 x רוחב 584 מ”מ
    • כשהוא מקופל – אורך 229 x גובה 533 x רוחב 584 מ”מ
  • משקל – 18.15 ק”ג
  • תמיכה ב Wahoo Climb (לחצו על הלינק לסקירה) ו Wahoo Headwind

מה בקופסה?

בניגוד ל KICKR, ה KICKR CORE מגיע ללא קסטה, אבל היבואן בארץ נקט ביוזמה מבורכת ועדכן אותי כי הוא מתכוון לכלול קסטה עם כל רכישת טריינר זה וללא תוספת במחיר.

בקופסה תמצאו גם:

  • ספק חשמל 110-220 וולט וכבל
  • Quick Release וכל המתאמים הנדרשים להתאמת אופניים עם hubs באורכים של – 130 ו 135 מ”מ
  • כל המתאמים הנדרשים לציר Thru Axel באורכים של – 142 ו 148 מ”מ
  • ספייסר 1.8 מ"מ עבור התקנת קסטות 10 speed.
  • רגל אחורית וקדמית עם כל הברגים והמפתחות הנדרשים עבור התקנתן.
  • חוברת הוראות התקנה

ראוי לציין כי בתחילת הדרך הטריינר לא ידע לשדר נתוני סל”ד ולכן הייתם נדרשים גם להוסיף ולקנות מד קאדנס חיצוני ע"מ לקבל חיווי זה, אך בגרסת ה Firmware האחרונה (מלפני כמה חודשים), נוספה היכולת הזו לטריינר וכעת אין בכך צורך.

התקנה קלה ופשוטה

ההתקנה של הטריינר היא פשוטה למדי:

  • התקנת הקסטה – למי שמיומן בכך ויש לו את הכלים המתאימים מדובר ב כ 3 דקות עבודה, אך המלצה שלי: למי שאינו חובב כלי עבודה, גריז ושאר מיומנויות טכניות – בקשו מהמוכר להתקין לכם את הקסטה בעת הקנייה עצמה.
  • התקנת 2 הרגליות ע"י השחלת הברגים המתאימים וחיזוקם בעזרת המפתח המסופק. טיפ: בכל רגל המדבקה עם הלוגו צריכה להיות מופנת כלפי חוץ.
  • לשים בשני צידי הטריינר את המתאמים (אוזניים) המתאימים לציר האופניים שלכם.
  • להשחיל את ה Quick Release.
  • לחבר לחשמל
  • ו…להתחיל לרכוב.

מראה קשוח ורציני

משקל הטריינר (כ 18.5 ק"ג) ומבנה הרגליים הרחבות מקנים ל KICKR CORE את היציבות הנדרשת לספוג ולייצר וואטים גבוהים תוך שמירה על יציבות האופניים והרוכב בזמן האימון. יש גם משהו במראה של הטריינר שמשדר עוצמה מהרגע הראשון – המבנה שלו העשוי פלדה (כמעט ללא חלקים מפלסטיק) והצבע השחור מרמזים שמדובר בסוס עבודה שהולך להעביד אותכם קשה.

אין לטריינר ידית נשיאה וזה בהחלט חיסרון למי שזקוק לניידו או לאפסנו בתום השימוש. בשביל להזיז אותו ברחבי הבית תצטרכו לפתח שיטת חיבוק ונשיאה שתנסה לצמצם למינימום את הסיכון ללכלך את הבגדים בגריז. בכל מקרה – לסחוב כ 18.5 ק"ג זה לא נורא, אבל גם לא כיף גדול, אז תמיד עדיף למקם את הטריינר במקום שהוא יכול להישאר בו נייח.

ניתן להצמיד את רגליות הטריינר ובכך להקטין את שטח הרצפה שהוא תופס, כאשר אין עושים בו שימוש.

תאימות לאופניים

המבנה הפתוח של ה KICKR CORE מאפשר לו לתמוך במגוון רחב של סוגי אופניים. ניתן ואפילו רצוי לבדוק את תאימות דגם האופניים הספציפיים שלכם בלינק להלן.

כיול ועדכוני FIRMWARE

ב KICKR CORE, כמו ברוב הטריינרים, נדרשת פעולת כיול תקופתית, ע”מ לשמור על דיוק ועקביות בפעולת הטריינר ובנתונים שהוא מדווח.  כיול נדרש כדי לאתר חוסר עקביות (וריאציה) ו/או סטייה חישובית כלשהי והוא מאפשר להתחשב בה ולדווח תוצאות מדויקות יותר. המלצת היצרן הינה ביצוע כיול כל 4-3 שבועות, או לאחר הזזה/הרמה של הטריינר או במקרים בהם אתם ממקמים אותו בחדר החשוף לשינויי טמפרטורה משמעותיים בין אימון לאימון. אגב טמפרטורה – זו גם הסיבה שמומלץ לבצע כיול לאחר כ 10 דקות רכיבת חימום.

את הכיול עצמו מבצעים דרך אפליקציית הבית החינמית של היצרן הנקראת WahooFitness. ראוי לציין כי ישנן אפליקציות מסחריות דוגמת TrainerRoad, Zwift ואחרות המאפשרות לכייל באמצעותן את ה KICKR CORE ישירות, אך כדאי ומומלץ לעשות זאת דרך אפליקציית היצרן. האפליקציה ניתנת להתקנה בטלפונים וטאבלטים בלבד – IOS או Android.

האפליקציה תשמש אותכם גם עבור עדכוני FIRMWARE וכדאי לבדוק מעת לעת באם ישנם חדשים כאלה.

קישוריות לאפליקציות

ה KICKR CORE תומך בשידור נתוני וואטים, מהירות וקאדנס הן בבלוטות והן ב ANT+. במהלך הרכיבות שביצעתי עם הטריינר בדקתי גם את הנוחות והקלות בחיבור לאפליקציות שונות בפרוטוקולים אלה. לצורך כך ביצעתי עליו אימונים מול TrainerRoad, Rouvy, Zwift , Sufferfest ומספר תוכנות נוספות. עם כולן הטריינר התחבר בצורה נוחה ופשוטה וניתן היה לגילוי וזיהוי במיידי, ללא צורך בניסוי וטעיה מיוחדים.

נורות החיווי על הטריינר יכולות לסייע לכם באינדיקציה לגבי הצלחת פעולת “החיבור” (Pairing) לאפליקציה, כאשר החיווי הינו כדלקמן:

הנורה האדומה:

  • במצב 'קבוע' – הטריינר מחובר ומוזן בחשמל.
  • במצב הבהוב – חיווי כאשר פקודה או נתונים נקלטים ע"י הטריינר בפרוטוקול ANT

הנורה הכחולה:

  • במצב הבהוב בתדירות של שניה – הטריינר משדר אות בלוטות ומוכן להתחברות.
  • במצב 'קבוע'  – חיווי לכך שהטריינר מקושר ואות הבלוטות תפוס. הנורה תהבהב במהירות מדי פעם כאשר משודרים ונקלטים נתונים.

לאחרונה הוסיפה WAHOO לטריינר יכולת לבצע 3 קישורים בבלוטות במקביל !

למה זה חשוב? בניגוד ל ANT+ המאפשר חיבור 'אחד לרבים', קישור בבלוטות הוא תמיד חיבור 'אחד לאחד'. הבעיה בכך הינה שבמידה וקישרתם את הטריינר שלכם בבלוטות לאפליקציה מסוימת (לדוגמא לאפליקציית היצרן לצורך כיול) ושכחתם לנתק את הקשר הזה, הטריינר עדיין 'נתפס' ע"י האפליקציה ולא תוכלו לחבר אותו לאפליקציה אחרת. העובדה שה KICKR CORE מאפשר 3 חיבורי בלוטות במקביל, יכולה לחסוך לכם הרבה זמן וכאבי ראש הכרוכים בלחפש את הגורם שתופס את הטריינר ופשוט להתחבר לאחד משני אותות הבלוטות האחרים שהטריינר שמשדר.

פונקציונליות

ה-KICKR CORE  תומך במספר שיטות שחלקן חופפות, ליצירת/קביעת התנגדות:

  • Level – בין 0 ל 9 רמות התנגדות. ככל שתנסו לרכוב מהר יותר, כך תגדל ההתנגדות של הטריינר. לכל רמה עקומת התנגדות (Power Curve) המגדילה את ההתנגדות בהתאם למהירות הרכיבה שלכם.
  • Resistance – בדומה למנגנון המיושם באופני ספינינג: דמיינו שיש לכם ידית מעצור שמסובבים ומקבעים עימה את ההתנגדות, בסקאלה של 0% עד 100%.
  • ERG – אולי מוד העבודה הכי שימושי ונפוץ ברכיבת Indoor. הטריינר שומר על ה target watts שאתם או האפליקציה מכתיבים ללא קשר להילוך ולקאדנס. נסו לרכוב מהר יותר ובעוצמה רבה יותר, הטריינר יפחית את ההתנגדות בכדי להחזיר אותכם לוואט הייעודי שנקבע והפוך: אם תנסו לרכוב קל יותר או בקאדנס נמוך יותר הוא יעלה אותה.
  • Sim – הטריינר מסמלץ התנגדות בהתאם לאחוז השיפוע של המסלול הוירטואלי אותו אתם רוכבים. אתם יכולים להקל או להקשות על עצמכם ע”י שינוי ההילוכים. ה KICKR CORE תומך בסימלוציה של שיפועים הנעים בין 0% ל 16% שזה בהחלט מספיק. מה גם שרוב האנשים גם כך רוכבים בזוויפט עם 'פקטור עצימות שיפוע' (Trainer Difficulty) של 50% כברירת מחדל, מה שאומר ששיפוע של 20% בכל מקרה מתורגם ל 10%.

ההתנגדות המקסימלית המוצהרת של ה KICKR CORE היא 1,800 וואט (לא מצוין באיזה מהירות נמדדת התנגדות זו) – מרביתנו כנראה יתקשו להחזיק 1,000 וואט וגם זה למספר שניות בודדות, אבל אם אתם מאלה הרוכבים לא מעט במחוזות ה 1,500 וואט, כנראה שעבורכם יתאים יותר טריינר מדרג High End.

חווית הרכיבה – טובה מאוד

גלגל התנופה (Flywheel) הגדול שמשקלו כ 5.5 ק”ג מייצר תחושת דיווש ואינרציה ממש טובים. מעבר לאינרציה – הטריינר מצליח לספק ולעמוד בוואטים הנדרשים גם כאשר אתם מדוושים בקאדנס וביחס הילוכים נמוך ומהירות גלגל התנופה איטית. האמת שזה לא כ"כ מפתיע בהתחשב בעובדה שהטריינר הוא למעשה ה KICKR3 (דגם העלית של WAHOO מ 2017) בתחפושת.

במהלך שלושת השבועות בהם הטריינר היה ברשותי ביצעתי רכיבות ואימונים מסוגים שונים, כולל טיפוס וירטואלי במעלה ה Alpe Du Zwift.

במוד ERG – בכל הבדיקות הטריינר הגיב מצויין לשמירה על וואטים, כמו גם לשינוי עצימות ויצירת התנגדות מדורגת וחלקה. שינויי ההתנגדות במוד עבודה זה, לוקחים פרק זמן סביר של כמה שניות בודדות (בדר”כ לא יותר מ 2-3 שניות).

ברכיבת במוד SIM (רכיבת מסלולים) הטריינר מגיב יפה ומהר מאוד לשינויי תוואי הדרך ולשיפועים המוכתבים ע”י האפליקציה. הרכיבה במסלול ה TITANS GROVE בזוויפט, המתאפיין בתוואי שטח המשתנה בצורה מהירה, הרגישה טובה ותואמת לתצוגה באפליקציה.

דיוק ועקביות – בשתי מילים: 'אהבתי מאוד'

אם קראתם בעבר סקירות קודמות שלי, אזי אתם יודעים שבעיני עקביות חשובה יותר מדיוק שכן ברגע שהטריינר עקבי ישנם מספיק דרכים בהן אפשר להתגבר על נושא הדיוק במידה וישנו ועדיין לקיים אימונים יעילים, טובים ומדידים. אבל איזה כיף זה לעשות סקירה על טריינר ולגלות שה KICKR CORE הוא לא רק עקבי אלא גם מדויק ותואם כמעט אחד לאחד למדידה אל מול מד הוואטים שלי – ה FAVERO ASSIOMA שעליו למדתי לסמוך ואפילו ל GARMIN VECTOR2 שכויל במיוחד במבחן סטטי.

הגרף השמאלי העליון הוא תמיד השאיפה, אבל גם עם טריינר התואם לגרף הימני העליון אפשר להסתדר

בכל המבחנים שעשיתי הפער הנמדד בין הטריינר למד הוואטים עמד על כ 2 וואטים בממוצע ובהתחשב בעבודה שהשתמשתי בקסטה ישנה מאוד ושהטריינר ומד הוואטים מודדים ומחשבים את ההספק במקומות שונים לגמרי (ה ASSIOMA בפדלים וה KICKR CORE בציר האחורי) – הרי שמדובר בתוצאה מצוינת. דיוק מירבי מושג לאחר מספר דקות של רכיבה בהם הטריינר ומד הוואטים מתחממים.

דוגמא 1 – אימון ERG ב TRAINERROAD של שעה וחצי

דוגמא 2 – טיפוס במסלול ALPE DU ZWIFT בזוויפט – רכיבה במוד SIM

ומתוך הגרף לעיל – zoom in לקטע אינטנסבי במיוחד. שימו לב איך הגרפים חופפים במדידות:

דוגמא 3 – אימון ERG ב SUFFERFEST ומעבר לרכיבה במסלול TITANS GROVE בזוויפט

החלק הראשון הינו חימום אינטרוולים של 10 דקות שלאחריו בוצע כיול לטריינר ולמד הוואטים.

החלק השני הוא אימון ERG באפליקציית SUFFERFEST עם אינטרוולים משתנים. שימו לב איך הגרפים חופפים (עד כדי כך שתתקשו להבחין כי מדובר בשני גרפים ובצבעים שונים) והטריינר מצליח להחזיק יפה ובצורה חלקה את הוואטים הנדרשים.

החלק השלישי הוא מעבר לרכיבת מסלול rolling hills בזוויפט. לאור התוצאות – אין הרבה מה להרחיב.

זום לאחד מקטעי הספרינט מתוך הקטע לעיל –

דיווחי סל"ד (Cadence) – משביע רצון

שידור הסל"ד הינו יכולת פונקציונלית שנוספה לטריינר בגרסת ה Firmware האחרונה. נתוני הסל"ד הינם מחושבים ולא מדודים ובכל האימונים שביצעתי הנתון שהתקבל ביחס למדידה שבוצעה עם סנסור ייעודי היה מדויק ואמין ובסטייה ממוצעת של לא יותר מ 1 עד 2 סל"ד במקסימום.

POWER MATCH

למי שלא משתכנע כי הטריינר מדויק ותואם למד הוואטים שלו, הרי שה KICKR CORE תומך גם בפונקציית Power Match.

Power Match  היא היכולת להשתמש במד הוואטים המותקן באופניים שלכם כמקור עקבי (ויחיד) למדידה במקום זה של הטריינר. בשיטה זו, מד הוואטים הוא זה שיכתיב את שינויי ההתנגדות הנדרשים לטריינר. לדוגמא: אם אתם מבצעים אימון מובנה המכתיב לרכוב אינטרוול מסוים ב 300 וואט, במידה ויש הבדל במדידת הוואטים בין מד הוואטים שלכם לטריינר, מד הוואטים הוא זה שייקבע. במידה ומד הוואטים יראה ברגע מסוים 280 וואט, הטריינר יידרש להגביר את עוצמת ההתנגדות, גם אם המדידה שלו עצמו מראה לאותו רגע 300 וואט.

כיום רק אפליקציות בודדות דוגמת Zwift, XERT ו TrainerRoad מאפשרות לבצע Power Match כחלק משירותי האפליקציה שהן מספקות וללא קשר לסוג הטריינר שיש לכם. שאר התוכנות מאפשרות לחבר גם את מד הוואטים, אבל זה למטרת תצוגה בלבד ואין לזה משמעות או השפעה על הטריינר עצמו. עם ה KICKR CORE ניתן לבצע Power Match  בצורה עצמאית ובכך להשתמש ביכולת זו מול כל אפליקציה שתבחרו.

האופציה הזו ניתנת להגדרה באפליקציית WahooFiteness  וברגע שתקשרו בין הטריינר לבין מד הוואטים (לפי מספר זיהוי ה ANT שלו), הטריינר יחפש אותו אוטומטית מעתה ואילך בכל פעם שיופעל. במידה ואינכם חפצים בכך יותר, יש לבטל את ההגדרה באפליקציה.

שקט

ה KICKR CORE הוא טריינר שקט ביותר. השכנים ודיירי הבית יאהבו אותכם. הרעש היחידי שתשמעו הוא של השרשרת ושל המאוורר.


האם ניתן להסתפק ב CORE ומתי שווה להוסיף כסף ולקנות את ה KICKR5?

אחרי רכיבה על ה KICKR CORE הנחשב כ Mid Range ומציג חווית רכיבה באמת מרשימה, אתה לא יכול שלא לשאול את עצמך האם WAHOO לא 'ירתה לעצמה ברגל' ועדיין ישנה הצדקה להוציא כסף נוסף ולרכוש את ה KICKR5 דגם ה High-end?

מבחינה פונקציונליות ה KICKR5 מציג מפרט חזק יותר, בין היתר גם בזכות גלגל תנופה גדול יותר (7.6 ק"ג) – 2,200 וואט מקסימלי לעומת 1,800 וואט ב CORE וסימולציה מקסימילית של 20% לעומת 16% ב CORE. גלגל התנופה ב KICKR5 אמור גם לספק חווית רכיבה טובה יותר מה CORE, אבל לדעתי רובנו יתקשו להבחין בכך ומדובר בהבדל שבין 'טוב מאוד' ל 'מצוין'.

בנוסף ה KICKR5 מאפשר:

  • שימוש ברגליות המיוצרות עם גומי קשיח הניתן לדחיסה כאשר מופעל עליו כוח ובכך מאפשרות את הטיית הטריינר בעת הרכיבה – מה שמאפשר פחות נוקשות ברכיבה.
  • התאמת הגובה של הטריינר כך שהוא יכול לתמוך בגדלי גלגלים שונים מבלי צורך בשינוי הגובה של הגלגל הקדמי.
  • דיוק של 1% לעומת 2% ב CORE.
  • אינו דורש כיול .
  • ה KICKR5 נוח יותר לסחיבה וניוד בזכות ידית נשיאה הקיימת בו.

בשורה התחתונה, התשובה בסופו של דבר הינה סובייקטיבית ותלויה באם אחד מהדברים לעיל חשובים לכם. מבחינת המחיר הרשמי כפי שמתפרסם באתר היבואן – מדובר בהבדל של כ 1,400 ₪ ביניהם (בחו"ל ההפרש עומד על 300 דולר, אך ה CORE בחו"ל לא כולל קסטה וה KICKR5 כן).

מחיר ושירות

ה KICKR CORE מיובא לארץ ע”י רשת רוזן ומינץ ועלותו הרשמית נכון לאוקטובר 2020 הנה 5,225 ₪  ו 4,598 ₪ לחברי מועדון. הטריינר מגיע עם שנת אחריות.

התחרות העיקרית של ה KICKR CORE בדרג הביניים הינה ה FLUX2 של GARMIN/TACX  שמחירו הרשמי בארץ הינו 3,800 ₪ וה ELITE SUITO שמחירו הינו 3,350 ₪. בנוסף הוא גם מתחרה ב ELITE DIRETO XR המוגדר ע"י ELITE כטריינר High End ומתומחר ב 4,200 ש"ח.

התמחור הנוכחי בארץ מציג פערים של כ 21% אל מול ה FLUX2 , כ 37% אל מול ה SUITO ו 9.25% אל מול ה DIRETO XR, בעוד שבחו"ל הפערים במחיר באחוזים בין הטריינרים הללו שונים וטובים יותר מבחינת ה CORE:

KIKCR CORETACX FLUX 2ELITE SUITOELITE DIRETO XR
$899$899$799 – כולל קסטה$949 – כולל קסטהמחיר רשמי בחו"ל
0.00%12.52%(5.37%-)פער באחוזים בחו"ל – ה CORE מול האחרים
4,589 ₪ – כולל קסטה3,800 ₪3,350 ₪ – כולל קסטה4,200 ₪ – כולל קסטהמחיר רשמי בארץ
20.76%36.99%9.26%פער באחוזים בארץ – ה CORE מול האחרים

היוזמה שנקט היבואן לכלול קסטה עם הטריינר היא בהחלט צעד מבורך (מדובר על חיסכון של כ 250 ₪ +/-) ואני מניח שגם מחיר רשמי באתר הוא לא בהכרח מחיר הסגירה או ההנחה הסופית שניתן לקבל, אבל נכון לכרגע אלה הם הנתונים הרשמיים.

בכל אופן, מחיר, כמו הרבה דברים בחיים הוא עניין סובייקטיבי. זכותם המלאה של היבואנים לעשות את שיקוליהם לגבי הרווחיות המבוקשת בהתחשב בכל העלויות הנלוות למכירה ולהענקת השירות למוצר. בדיוק כמו שזכותנו כצרכנים להחליט באם לקנות או לא.

שורה תחתונה

יתרונות

  • חווית רכיבה טובה מאוד !
  • מדויק מאוד
  • שקט ביותר
  • מאפשר קישור הטריינר ב 3 חיבורי בלוטות במקביל
  • תומך ב POWER MATCH אינהרנטי
  • תומך ב KICKR CLIMB (ה'מעלית') – מאפשר סימולציה של עליות וירידות ע"י הטיית הגלגל הקדמי מעלה ומטה

חסרונות

  • לא נוח לניוד – אין ידית נשיאה
  • התמחור הנוכחי שלו בארץ מציב אותו בפער מעט גבוה אל מול התחרות
  • וואהו כוללת רק שנת אחריות אחת בעוד ש TACX ו ELITE מעניקות שנתיים אחריות על הטריינרים שלהם.

למי מתאים?

  • לכל מי שמחפש טריינר חכם ואינטראקטיבי שיספק לו חווית שימוש מהנה וטובה. הכי קרובה לטריינר High end שיש.

למי פחות מתאים?

  • למי שנושא ניוד, קיפול ואחסון הטריינר בצורה נוחה חשובים לו לאחר כל אימון.
  • למי שאינו מסתפק בחווית רכיבה ‘טובה מאוד’ ומחפש את ה’מצוינת’ (ומוכן להשקיע בכך יותר כסף).

סיכום

כטריינר בקטגורית ביניים (Mid Range) ועם עבר מעט בעייתי – ה KICKR CORE הפתיע אותי לגמרי לטובה. הטריינר התגלה כמדויק, שקט וכזה המספק חווית רכיבה טובה מאוד. כפי שכתבתי כספויילר בתחילת סקירה זו, בהחלט הצטערתי להחזיר אותו. נכון ל 2020 נראה ש WAHOO פתרה את בעיות חבלי הלידה שהתגלו בטריינר ומחזיקה במוצר טוב מאוד בקטגוריה זו.

מה שכן, באם אתם קונים את ה CORE בשוק יד2, הייתי נזהר מלקנות דגם ישן ומוודא שמדובר במוצר מסוף 2019 לפחות.


הירשמו לאתר וקבלו עדכון בדבר תוכן חדש ישירות בדוא"ל שלכם

לפוסט הזה יש 2 תגובות

  1. שני טובול

    תודה רבה על סקירה מקיפה, מקצועית, רחבה ומדוייקת של הטריינר.
    רכשתי אחד לאחר ההמלצה שנתת 🚴🏽🚴🏽🚴🏽🚴🏽

    1. גל

      שלום שני
      האם אתה מרוצה מהטריינר,
      אתה יכול לספר על יתרונות/חסרונות בחוויית השימוש שלך?
      תודה רבה

כתיבת תגובה