You are currently viewing ה Edge 1050– כל מה שחשוב לדעת על מחשב הרכיבה החדש של גרמין<span class="wtr-time-wrap after-title"><span class="wtr-time-number">4</span> min read</span>

ה Edge 1050– כל מה שחשוב לדעת על מחשב הרכיבה החדש של גרמין4 min read

שנתיים לאחר השקתו המוצלחת של ה Edge 1040, מכשיר הדגל של גרמין בתחום מחשבי הרכיבה, מכריזה השבוע החברה על היורש: הכירו את  ה Edge 1050.

למען הדיוק אין זה נכון לכנותו 'יורש' אלא אח נוסף המצטרף למשפחה שייעודו, מבחינת גרמין, להגדיל את מגוון הפתרונות והאפשרויות לרוכבים. מבולבלים? אל דאגה, בשביל זה אני כאן.


גולת הכותרת של ה Edge 1050 היא מסך התצוגה

המכשיר מגיע מצויד במסך מגע צבעוני בגודל 3.5 אינץ' וברזולוציה של 480×800 פיקסלים. המסך מבוסס על טכנולוגיית LCD המשלבת תאורה אחורית עם שכבה מחזירת אור. רמת בהירות גבוהה של 1,000 ניט מבטיחה תצוגה בהירה, צבעונית וקריאה גם בתנאי תאורה קשים.

אין ספק שמדובר בשדרוג משמעותי שמגיע גם לצד ריענון מסוים בממשק המשתמש המקנה לו מראה קצת יותר מודרני וצבעוני ומקפיץ את חווית השימוש בצורה ניכרת – במיוחד בהשוואה ל-Edge 1040 שגם הוא בעל מסך בגודל זהה אך מספק תצוגה הרבה פחות חדה ו'כיפית' לשימוש.

ה 1050 מימין לעומת ה 1040 משמאל (מקור תמונה: ערוץ ה YouTube של DesFit)

מהר יותר, חזק יותר אבל גם גדול יותר ו "זולל" יותר

היות ו'אין ארוחות בחינם', המסך החדש אילץ את המהנדסים לבצע עוד כמה שדרוגים מתבקשים: ראשית, מסך LCD צורך יותר אנרגיה, מה שהוביל את Garmin לשדרג ולהגדיל את הסוללה ועל הדרך לזנוח את הרעיון לפתח גרסה סולארית למכשיר.

למרות הגידול בסוללה, ה Edge 1050  מציע עד 20 שעות שימוש פעיל ועד כ-60 שעות במצב חיסכון, נתון מרשים אך עדיין נופל מהיכולות של הEdge 1040  וה Edge 1040 Solar.

בנוסף, בכדי להבטיח ביצועים חלקים ומהירים עם גרפיקה משופרת, ציידה Garmin את המכשיר במעבד חדש ועוצמתי שע"פ פידבק ראשוני המגיע ממשתמשים שכבר הספיקו לשים יד על הצעצוע החדש, עושה את העבודה מצוין.

שני השדרוגים האלה משפיעים כמובן על גודל ומשקל המכשיר, מה שהופך את ה-Edge 1050 לטיפה גדול וכבד יותר מקודמו.


"זמבורה" מובנית בזכות רמקול פנימי

טוב לא בדיוק "זמבורה" אלא פעמון וירטואלי המנצל את העובדה ש ה Edge 1050 מגיע עם רמקול מובנה בניגוד ל'ביפר' פשוט ב 1040. הרמקול מאפשר למכשיר להשמיע הודעות קוליות (למשל הוראות ניווט והתראות) כמו גם מגוון רחב וגדול יותר של צפצופים וקולות.

יישום מגניב לכך הוא ה "הפעמון הוירטואלי". לחיצה על המסך בזמן הפעילות, מעלה כפתור "צפצפה" דיגיטלית שלחיצה עליה משמיעה קול פעמון די חזק המזכיר מאוד פעמון מכני רגיל של האופניים.

גרמין הגדילה לעשות ופתחה את הפונקציה הזו להתממשקות חיצונית, מה שאומר שאם יש לכם שיפטרים של שימנו או סראם עם לחצנים הניתנים לתכנות, תוכלו להגדיר שלחיצה עליהם תפעיל את ה"צפצפה" מבלי צורך ללחוץ על המסך כלל.

האמת – מגניב ונראה (או שיותר נכון להגיד 'נשמע') אפילו די שימושי.


GARMIN PAY – בכדי להבטיח שתמיד תהייה דרך לשלם על הבורקס והקולה בדרך

ה 1050 כולל ציפ' NFC מובנה המאפשר לכם לטעון את פרטי כרטיס האשראי למכשיר ולהשתמש בו כארנק אלקטרוני עבור תשלומים. כך שאם הגעתם לגזלן בקצה העלייה כשהטלפון מרוקן מבטריה, הארנק נשכח באוטו, השעון החכם נפל ונאבד בדרך ושטר הכסף שדחפתם בתיק המנשא נקרע – אל דאגה אתם מסודרים – תוכלו להשתמש במחשב הרכיבה החדש שלכם לביצוע התשלום.

מקור: DCRainmaker YouTube channel

שאפו גרמין – פונקציות חדשות שמגיעות גם למשפחת ה x40

בדרך כלל בהכרזה על מחשב רכיבה או שעון ספורט, מעבר לחידושים ושיפורים בחומרה, גרמין נוהגת להציג גם פונקציונליות חדשה שאמורה לבדל עוד יותר את הדגם מהדור הקודם ולעודד את הצרכנים לרוץ ולשדרג. במקרה של ה 1050 גרמין נקטה בטקטיקה מעט שונה וראויה להערכה.

יש בהחלט פונקציות חדשות ומעניינות אלא שהפעם החברה הצהירה והתחייבה מראש שכולן יגיעו גם למשפחת ה x40 הנוכחית כל עוד הן אינן תלויות במגבלת חומרה כלשהי (למשל הפעמון הווירטואלי שדורש רמקול שאינו קיים במכשירי ה x40).

ההצהרה הזו מגיעה עם קבלות הלכה למעשה וכבר היום אתם יכולים להוריד גרסת בטה זמינה וליהנות מכל הפונקציונליות החדשה של ה 1050 (ראו להלן), גם במכשירי ה 1040, 840  ו ה 540.


מחיר

מחירו הרשמי של ה 1050 הינו כ 50 דולר פחות מגרסת ה 1040 סולאר ו 100 דולר יותר מה 1040. אלה כמובן מחירים ללא מיסים, משלוח וכו'.

המחיר בארץ כפי שמופיע באתר היבואן הינו 3,400 ש"ח וכולל שנתיים אחריות. זמינות צפויה בימים הקרובים.


חידושים נוספים – שכאמור זמינים כעת הן ב 1050 והן במשפחת ה x40 באמצעות עדכון Firmware

כבר כיום בהיותו הדגם המוביל של מחשב הרכיבה של גרמין, ה Edge 1040 הינו מכשיר עמוס בפונקציונליות. תוסיפו לכך את חנות האפליקציות בה תוכלו למצוא אינספור אפליקציות ייעודיות ל Edge ותקבלו עושר פונקציונלי ומגוון שמכסה כנראה כל צורך בתחום הרכיבה: מפות, ניווט, מסלולים, מדדים שונים ומשונים, תוכניות אימון, אימונים מובנים וקישור לכל סנסור רלוונטי.

תוכלו לקרוא על מרבית מהפונקציות המרכזיות הללו בסקירה שכתבתי על ה Edge 1040.

במסגרת ההכרזה החדשה נוספו עוד כמה יכולות שאת הבולטות שבהן ציינתי להלן. כאמור הללו זמינות הן בדגם ה 1050 והן בכל דגמי משפחת ה x40 (כרגע כגרסת בטה ובקרוב כגרסה רשמית).


סכנות בדרך – גרסת ה Waze של גרמין

מקור תמונה: ערוץ ה YouTube של DesFit

יכולת חדשה זו במכשירי גרמין מתריעה בפני הרוכבים על סכנות צפויות או קרובות. רוכבים יכולים לסמן מפגעים כמו בעלי חיים, חסימות, בורות, קטעים חלקלקים וסכנות כלליות. התרעות אלו משותפות באופן מיידי דרך  Garmin Connect ומזהירות רוכבים אחרים שלהם מכשירים תואמים.

כשרוכבים מתקרבים למפגע שסומן, הוא יופיע על גבי מסך המכשיר. רוכבים יכולים לאשר או להכחיש את קיומו של המפגע ולתרום לאימותו באופן קהילתי. ניתן לכבות את התכונה בהגדרות ההתראות במידת הצורך.

מאוד מזכיר את Waze בצורת התפעול. כמובן שנדרש שהטלפון שלכם יהיה עליכם שכן כל התקשורת וסנכרון תמונת המפגעים העדכנית נעשית באמצעותו.


אתגרים ופרסים ברכיבות קבוצתיות (GroupRide)

תכונת ה-GroupRide של Garmin מאפשרת לרוכבים להצטרף לרכיבה קבוצתית של מסלול מסוים ולראות את מיקומם של כל רוכבי הקבוצה על המפה, כמו גם לשלוח הודעות במהלך הרכיבה, הרעיון הוא לנסות ולהפוך פעילויות קבוצתיות ליותר אינטראקטיביות.

כעת, במסגרת ההכרזה על ה 1050 מרחיבה גרמין את היכולות לפונקציה זו עם שלוש תכונות חדשות:

  • זיהוי תאונות: מתריע בפני הקבוצה אם חבר חווה תאונה ומספק את מיקומו העדכני לצורך חבירה אליו.
  • אתגרי טיפוס בזמן אמת: תחרויות טיפוס בזמן אמת למקטעים רלוונטיים שמעניקות פרס למטפס המהיר ביותר תוך כדי רכיבה.
  • פרסים לאחר הרכיבה: פרסים מהנים ומשעשעים המבוססים על נתוני הרכיבה ומדדי הסנסורים השונים.

גרמין מקווה שתוספות אלו ישפרו את חווית הרכיבה הקבוצתית ויהפכו את פונקציית ה GroupRide לפופולרית ומשעשעת יותר.


ניהול מפות ב WiFi ישירות דרך המכשיר

עד כה ע"מ לטעון ולעדכן מפות חדשות במכשיר הייתם זקוקים לחיבור USB למחשב ולאפליקציית Garmin Express. כעת ניתן לעשות זאת דרך המכשיר עצמו כל עוד הוא מחובר לרשת WiFi.

המלצה שלי באם אתם ממהרים ובמיוחד עבור קבצי מפות גדולים במיוחד – החיבור למחשב היא עדיין האופציה המועדפת.


שיתוף מידע – Garmin Share

Garmin Share היא תכונה חדשה שבכוונת החברה לכלול בכל המכשירים החדשים מתוצרתה כולל בשעונים.

תכונה זו תאפשר למשתמשים להעביר ולשתף קבצים, כגון מסלולים, אימונים או נקודות ציון בין מכשירים שונים. פשוט מסמנים את הקובץ שרוצים לשתף ולוחצים על כפתור ה "SHARE". כל מכשיר תואם של גרמין שנמצא בסמוך אליכם ונכנס לאופציית ה Garmin Share, יופיע כעת ברשימה על הצג, כך שתוכלו לסמן בדיוק לאלה מכשירים ברצונכם להפיץ את המידע.


התראות על סוג הדרך

במידה ואתם עתידים לסטות לדרך שאינה סלולה, תקבלו על כך התראה במכשיר.


בניית מסלול במכשיר עצמו ע"ב מספר נקודות ציון

עד היום, ניתן היה לבנות מסלול במכשיר עצמו ע"י בחירת נקודת תחילה וסיום. כעת ניתן לבנות את המסלול בשלבים תוך כדי נעיצת נקודות ציון במפה.


Power Guide כעת מתחשב ברוח וב Stamina (עייפות) שלכם

Power Guide היא תכונה המאפשרת לקחת מסלול מסוים שתבחרו ולבנות עבורכם תוכנית רכיבה ויעדי עצימות מפורטים ע"מ לעמוד בזמן יעד מסוים. בניית התוכנית נעשית ע"י פירוק המסלול לסגמנטים שונים וקטנים בהתאם לשיפועי הדרך ומשקללת נתונים כגון התוואי, המשקל של האופניים ושלכם וכמובן מצב כושרכם הנוכחי הבא לידי ביטוי ב FTP שלכם וכל זאת ע"מ לחשב מהו ההספק המומלץ לכם לכל סגמנט שכזה. המידע הזה יוצג לכם בזמן אמת תוך כדי רכיבה ויכול לעזור לכם בניהול המאמץ לאורך המסלול.  למי שמכיר את Best Bike Splits מדובר בפונקציונליות דומה.

במסגרת העדכון החדש, ה Power Guide יתעדכן וישנה את התוכנית בזמן אמת בהתחשבות בנתוני הרוח והעייפות המצטברת שלכם. במילים אחרות, אם המכשיר יראה שאתם מרוקנים מאנרגיה, הוא יוכל לעדכן אותכם שאין סיכוי שתעמדו בתוכנית ובהתאם לכך יעדכן את ההמלצות.


תגובה משופרת לשיפועי עליות

אחד התלונות העיקריות שספגו מכשירי ה x40 היא בנוגע לאיטיות התגובה לאחוזי השיפוע בפועל בעת הרכיבה. אתם מרגישים שהעלייה מתמתנת והמכשיר עדיין מראה אחוז שיפוע תלול.

כעת במסגרת הגרסה החדשה הן ב 1050 והן עבור כל סדרת ה x40, גרמין טוענת שהיא שיפרה ותיקנה את הנדרש.


לסיכום

על פניו נראה שה 1050 הוא מכשיר מוצלח המציג מסך מרשים ובהיר מאוד. למרות הירידה בחיי הסוללה לעומת ה 1040, הוא עדיין מציג נתונים העולים על רוב המתחרים וכאלה שיספקו את מרבית הרוכבים.

כיאה למכשיר הדגל של החברה, ה 1050 מכיל פונקציונליות עשירה ומלאה. שאפו לגרמין שהצהירה תאימות מלאה (Backward Compatability) לכל הפונקציות גם לדגמי ה 1040, 840 וה 540.

בעצם הגדרתו כדגם נוסף במשפחה לצד ה 1040, גרמין מצליחה לייצר מלימון מיץ לימונים קר ומרענן. רוצים מסך מגע מתקדם ומגניב ופחות אכפת לכם להטעין סוללה כל שבועיים שלושה (למי שרוכב כ 7-10 שעות בשבוע)? אזי ה 1050 הוא כנראה המכשיר בשבילכם. לעומת זאת, אתם נוהגים לצאת לרכיבות אולטרה ארוכות ולא זוכרים אף פעם להטעין את המכשיר – ה 1040 מסתמן כבחירה עבורכם. הפונקציונליות זהה (ברובה המוחלט).

אני מקווה לקבל בקרוב מכשיר בהשאלה לצורך סקירה מעמיקה שמטרתה בין היתר לבדוק את כל הפונקציות החדשות הלכה למעשה. צפו לממצאים בקרוב ועד אז… רכיבה בטוחה. נתראה בכתבה הבאה.


הירשמו לאתר וקבלו עדכונים בדבר תכנים חדשים ישירות לאימייל שלכם

לפוסט הזה יש 2 תגובות

  1. גיורא

    סקירה מאלפת מהמומחה מס' 1 בארץ לתחום.

    חשבת לפתוח עסק לייעוץ ומדידה של אופניים? תשלב גם ייעוץ עבור שלל המכשירים והגאדגטים. אני אתייצב ראשון.

  2. שילר משה

    שלום וברכה לא הצלחתי לעשות שיתוף בין edege 1040 לבין שעון הפניקס 7שלי האם תוכל להסביר איך עושים זאת על ידי השעון בתודה מראש

כתיבת תגובה