You are currently viewing ה Assioma PRO MX – מד הספק חדש בפדלים לרוכבי השטח<span class="wtr-time-wrap after-title"><span class="wtr-time-number">5</span> min read</span>

ה Assioma PRO MX – מד הספק חדש בפדלים לרוכבי השטח5 min read


חברת Favero האיטלקית עשתה השבוע כותרות בעולם האופניים עם הכרזה על מד ההספק בפדלים החדש שלה שנקרא Assioma PRO MX. מד שפותח במיוחד עבור אופני שטח והרים ומבטיח לשכפל ואף לשפר את יכולותיו המוכחות של דגם הכביש הוותיק מתוצרתה גם לתנאי רכיבה קיצוניים האופייניים לרכיבות שטח.

מקור תמונה: Favero Electronics

כרטיס ביקור: Favero Electronics

פאברו אלקטרוניקס היא חברה איטלקית שהוקמה בשנת 1995. החברה מתמחה בפיתוח וייצור של מוצרים אלקטרוניים מתקדמים, תוך שימוש בטכנולוגיות חדשניות ובהנדסה מדויקת. בשנת 2013 פאברו נכנסה לתחום מדי הספק לאופניים עם פיתוח מד הספק בפדלים עבור אופני כביש. מוצר הדגל שלה נקרא Assioma UNO/DUO (סקירה) והוא זכה ועודנו זוכה להצלחה רבה בקרב רוכבי אופניים מקצועיים וחובבים כאחד. זאת בזכות דיוקו הרב, אמינותו, קלות השימוש שלו ומחירו התחרותי.


מד הספק בפדלים

מדידת כוח הדיווש ישירות ברגל, דרך מד הספק בפדלים, נחשבת לשיטה מדויקת ביותר וזאת מפני שהיא מודדת את הכוח המופעל על הפדלים ישירות במקור, ללא הפרעות מגורמים חיצוניים במערכת הדיווש או בלאי של רכיבים אחרים באופניים.

בנוסף היא מאפשרת ניתוח מעמיק יותר של טכניקת הדיווש. ניתן לראות, למשל, איזו רגל מפעילה יותר כוח, באיזו נקודה במחזור הדיווש מופעל הכוח המרבי, ועוד. מידע זה יכול לעזור לרוכבים לשפר את טכניקת הדיווש שלהם ולהפוך אותה ליעילה יותר.

מקור תמונה: Favero Electronics

מבחינה תפעולית מדי הספק בפדלים הם הכי קלים להתקנה ולניוד בין אופניים היות והם מתחברים כמעט לכל סוג ודגם ממש כמו פדל רגיל. כ"א יכול להתקינם תוך פחות מ 3 דקות וללא עזרה של מכונאי.

מקור תמונה: Favero Electronics

יחד עם זאת, מדים מסוג זה מציבים ליצרניות גם מספר אתגרים כגון אתגר עיצובי מבחינת מראה ומשקל או במילים אחרת עד כמה ניתן להסתיר את הסנסור וכל האלקטרוניקה בתוך מכלול הפדל ולהקנות לפדל מראה 'נקי' של…פדל. או למשל איך לאפשר גמישות בהחלטה על סוג הקליט בנעל המתחברת לפדל.

אבל האתגר הגדול ביותר נובע מפגיעותם הפוטנציאלית ושחיקתם.

מקור תמונה: Favero Electronics

בשל מיקומם החיצוני והבולט הפדלים הם הראשונים לחטוף מכה וזעזוע בעת נפילה – מה שעשוי כמובן להביא לשבירתם ומעבר לכך פדלים רגילים לעיתים נדרש להחליף כל מספר שנים בשל שחיקה של גוף הפדל והמסבים. מה המשמעות לכך כשמדובר בפדל שהוא גם מד הספק המגיע עם תג מחיר יקר? האם זה אומר שנידרש לרכוש מד הספק חדש בכל החלפה שכזו?


פתרון ותיק ומוכח לכביש שמשוכפל כעת גם לשטח

עבור רכיבות כביש ניתן כבר יותר מעשור לסמן וי גדול על פתרון כל האתגרים שציינתי לעיל. בזכות טכנולוגיה ועיצוב מתקדמים ניתן למצוא בשוק מגוון של מדי הספק בפדלים ותיקים ומצוינים של יצרניות דוגמת Garmin, Wahoo וכמובן Favero, המציעים פתרון אמין, מדויק ועמיד לאורך זמן.

החל מ 2019 אנחנו רואים סוף סוף פתרונות של מספר יצרניות גם לטובת רוכבי השטח הרוכבים בתנאי דרך ומזג אוויר קיצוניים.

זה החל ב 2019 עם ה X-Power של SRM, המשיך ב 2021 עם ה RALLY XC200 של גרמין וכעת מצטרף לשוק הדגם החדש והמבטיח של Favero.


מה מיוחד ב PRO MX של Favero?

על פניו נראה כי בדגם החדש הצליחה Favero לשכפל את כל היתרונות של דגם הכביש ואף לשפרם.

מבחינה עיצובית כל הרכיבים הקשורים למד עצמו הם כעת בתוך ה Spindle המוברג בתוך גוף הפדל. אין יותר POD ייעודי דוגמת זה בדגם הכביש.

יש לכך מספר יתרונות חשובים וביניהם:

  • עמידות משופרת: מיקום הסנסור בתוך הציר אמור להגן עליו מפני פגיעות חיצוניות, אבנים, בוץ ומים ובפני זעזועים ורעידות הנגרמים מרכיבה בשטח.
  • משקל קל יותר: היעדר פוד חיצוני מקל על המשקל הכולל של הדוושות.
  • אסתטיקה משופרת המקנה לפדל מראה נקי ויעילות אווירודינמית גבוהה יותר.
  • תחזוקה קלה יותר ואפשרות במקרה של שבר להחליף רק את גוף הפדל ולהמשיך להשתמש בסנסור הקיים.

מעבר לכך ה PRO MX הינם בעלי התכונות הבאות:

  • תאימות מלאה לקליט SPD של שימנו הפופולרי ברכיבות שטח והרים (SM-SH51).
  • סטיית דיוק של עד 1%.
  • בטריות נטענות המספקות מחזור שימוש של עד 60 שעות.
מקור תמונה: Favero Electronics
  • כיול אוטומטי – אין צורך בכיול ידני לפני כל רכיבה ע"מ להשיג תוצאות מדויקות.
  • משקל – 191.4 גרם.
  • גובה (Stack Hight) – 11.2 מ"מ
  • שידור הנתונים ב ANT+ ובלוטות', כאשר בבלוטות' המד מסוגל להתחבר בעד 3 ערוצים במקביל בכדי להתגבר על מקרים בהם הערוץ למחשב הרכיבה שלכם לא התנתק בצורה טובה.
  • דיווח על נתוני: הספק – לכל רגל בנפד, סל"ד, איזון בין הרגליים (L/R Balance) וגם נתוני Cycling Dynamics (כאשר עובד במוד ANT+) המקנים מידע רב על יעילות הדיווש שלכם.

את הנתונים המשודרים ע"י המד תוכלו לראות באפליקציה הייעודית של Favero הניתנת להורדה לטלפון הנייד (אפל ואנדרואיד) או דרך מחשב הרכיבה שלכם. שימו לב שלא כל מחשב רכיבה תומך בהצגת נתוני Cycling Dynmaics.


מחיר, זמינות ויבואן בישראל

ה PRO MX אמור להיות זמין לרכישה במהלך החודשיים הקרובים ו Favero מאפשרת ללקוחות להירשם ולבצע הזמנה כבר כעת בתקווה לקבל את המוצר מוקדם ככל הניתן.

העלות הרשמית כפי שמתפרסמת באתר היצרן הינה (לא כולל כמובן מיסים רלוונטים ומשלוח):

  • מד דו צדדי (2 פדלים) – 614 אירו.
  • מד חד צדדי (פדל אחד ופדל אחד דמה) – 368 אירו.
  • שדרוג מד חד צדדי לדו צדדי (התקנת הספינדל בפדל הדמה) – 352 אירו.
  • גוף פדל בלבד (למקרה שנשבר) – 49  אירו.

בארץ היבואן הינו גיל טרויגוט מחברת calze.co.il.

ראוי גם לציין שה PRO MX מגיעים עם שנתיים אחריות יצרן.


התרשמות ראשונית

כתבה זו אינה מבחינת סקירת המוצר שכן טרם יצא לי להתנסות עמו בצורה אישית.

מקריאת סקירות ומבחנים שנעשו ל PRO MX ע"י בלוגרים שונים העוסקים בתחום, נראה כי הוא זוכה לביקורות אוהדות ביותר ועומד בהצהרות הדיוק של החברה.

בהתחשב במחירם הרשמי והגבוה של הדגמים המתחרים: גרמין שעלותו הינה כ 1,100  אירו ו SRM שמחירו 1,500 אירו, מסתמן ש ל Favero יש מוצר עם מחיר תחרותי שעשוי לקרוץ יותר לקהל רוכבי השטח.

מקור תמונה: Favero Electronics

אני רוכב בכביש עם ה Assioma DUO כבר מספר שנים ומוצא שהמד מאוד מדויק, קל לתפעול ונוח מאוד לנייד בין האופניים. באם פאברו אכן הצליחה לשכפל יכולות אלה גם לדגם ה PRO MX הרי שיש לה פתרון מצוין גם לשטח. ימים יגידו.


הירשמו לאתר וקבלו עדכונים בדבר תכנים חדשים ישירות לאימייל שלכם

כתיבת תגובה