You are currently viewing גרמין משלימה היום את 'רענון' משפחת מחשבי הרכיבה שלה ומכריזה על דגמי ה 540 ו ה 840 המגיעים גם עם אופציה לטעינה סולארית<span class="wtr-time-wrap after-title"><span class="wtr-time-number">5</span> min read</span>

גרמין משלימה היום את 'רענון' משפחת מחשבי הרכיבה שלה ומכריזה על דגמי ה 540 ו ה 840 המגיעים גם עם אופציה לטעינה סולארית5 min read

בדיוק 10 חודשים לאחר צאתו לשוק של ה EDGE 1040, 'מוצר הדגל' במשפחת מחשבי הרכיבה של גרמין, ממשיכה החברה בעדכון המשפחה כולה ומכריזה על ה EDGE 540 וה 840 שיחליפו בהתאמה את דגמי ה 530 וה 830.


Garmin EDGE כרטיס ביקור

נכון להיום, משפחת מחשבי הרכיבה של גרמין הנקראת EDGE, כוללת כ 3 דגמים עיקריים ועוד דגם אחד מוקטן שעיקר ההבדל ביניהם הוא (א). בצורת התפעול: כפתורים אל מול מסך מגע, (ב). בגודל המכשיר ומסך התצוגה וכמובן (ג). במחיר. מבחינה פונקציונליות שלושת הדגמים זהים כמעט לחלוטין ומאפשרים לכם ליהנות מכל סט הפ'יצרים והמדדים העשיר שיש לגרמין להציע בתחום הרכיבה.

דגמי ה 540 ו ה 840
דגם ה 1040 שיצא כבר לפני כ 10 חודשים

ה EDGE 130 Plus  שהינו האח הרביעי, הזוטר והפחות מוכר במשפחה, אינו זוכה כרגע לעדכון. דגם זה שונה משאר דגמי המשפחה בכך שמעבר לגודלו הקטן הוא מאפשר רק נגזרת חלקית מהפונקציונליות ולפיכך פונה לקהל יעד המסתפק בשימוש בסיסי ומחפש פתרון זול (יחסית) לשם כך.


ה EDGE 540 ו EDGE 840 גם בגרסה סולארית

בדומה ל 1040 שני הדגמים החדשים מציעים גם גרסה סולארית המגיעה עם פנל אינהרנטי שמאפשר טעינה חלקית של הבטרייה בחשיפה לקרני שמש.

מבחינת גודל ומראה דגמי ה 540 וה 840 זהים לחלוטין כאשר ההבדלים היחידים ביניהם הינם:

  • ה 540 מאפשר תפעול בעזרת כפתורים בלבד לעומת ה 840 שמאפשר תפעול גם באמצעות מסך מגע.
  • ה 540 מגיע עם 16 ג"ב זיכרון פנימי לעומת ה 840 שמגיע עם 32 ג"ב. שטח אחסון הזיכרון משמש בעיקר לצורך טעינת מפות מה שאומר שאם אתם מרבים לרכוב ברחבי העולם וביבשות שונות, אולי תצטרכו להקדים ולהחליף את המפה/ות הטעונות במכשיר ה 540 לפני כל נסיעה שכזו יותר פעמים מאשר הייתם נדרשים לכך עם ה 840, אך בכל מקרה מדובר בפעולה פשוטה ומהירה שניתנת לביצוע בצורה עצמאית ואינה עולה כסף.
  • מחיר – ראו פרוט בהמשך.

לשם השוואה –

  • הדגם הבכיר במשפחה, ה 1040 – מגיע עם 64 ג"ב זיכרון ומתופעל באמצעות מסך מגע.
  • מכשירי הדור הקודם ה 530/830 – הגיעו שניהם עם 16 ג"ב זיכרון פנימי, כך שמדובר בשדרוג של 16 ג"ב בדגם ה 840 לעומת ה 830.

גודל, משקל ובטריה

גודל המסך והרזולציה נותרו זהים לדגמי ה 530 וה 830. הממדים והמשקל גדלו אך במעט.

מבחינת סוללה, גרמין טוענת כי בדגם הסולארי ניתן להשיג תוספת של בין 20 ל 40 דקות זמן סוללה לכל שעה תחת חשיפה מתאימה לתנאי שמש ובהתאם למצב השימוש במכשיר. ניתן אפילו לטעון את המכשיר כשהוא מכובה ובמצב של 'שינה' (Sleep Mode) כל עוד המסך מופנה כלפי השמש, מה שאומר שאתם יכולים לשים את המכשיר על אדן החלון או במרפסת והוא יטען את הבטריה בצורה סולארית כשאתם לא עושים בו שימוש. בתנאי מזג האוויר המאפיינים את רוב ימות השנה בארץ שהינם אידאליים לטעינה סולארית, זה עשוי להיות שיקול אצל חלק מהאנשים לבחירה בדגם זה למרות הפרמיה במחיר (ראו בהמשך).

טעינה חשמלית מתבצעת כעת באמצעות כבל USB Type C.

בהשוואה אל מול דגמי הדור הקודם 530/830:

  • ממדים: רוחב – 50 מ"מ / אורך – 82 מ"מ / עובי – 20 מ"מ. קטנים יותר במ"מ בודדים לעומת הדגמים החדשים.
  • גודל מסך: 2.6 אינ'ץ. זהה לדגמים החדשים.
  • משקל: 76 גרם (530) ו 79 גרם (830).  כ 5 גרם קלים יותר לעומת הדגמים החדשים.
  • בטריה: בשימוש סטנדרטי – עד ל 20 שעות ובשימוש חסכוני – עד ל 40 שעות
  • טעינה – באמצעות כבל USB Type C לעומת Micro USB.

האם כדאי להעדיף את הגרסה הסולארית אל מול הגרסה הרגילה?

ראשית חשוב להדגיש כי מבחינה פונקציונלית אין כל הבדל בין הדגם הרגיל לדגם הסולארי. הפאנל הסולארי אינו בא ע"ח שטח התצוגה אלא ע"ח שטח מסגרת לא מנוצל ובנוסף יש פאנל פנימי מתחת למסך שאינו נראה לעין.

איך שלא תסתכלו על זה גם הגרסה הלא סולארית מציגה נתוני סוללה מרשמים שמאפשרים לכם לסמוך על כך שהמכשיר יצליח לעבוד במשך מספר ימים רצופים של רכיבות ארוכות במיוחד כשאין לכם יכולת (או חשק) להטעינו. כנראה שבסופו של דבר זהו פיצ'ר שהוא NICE TO HAVE אבל לא יותר מזה אלא אם כן אתם מסוג האנשים שתמיד שוכחים להטעין את המכשיר וכל תוספת טעינה אוטומטית שכזו היא מבורכת מבחינתם.


תמיכה ב  Multi Band GPS

אם יש משהו שהייתי מתעקש עליו בקניית שעון ספורט או מחשב רכיבה חדש הוא היכולת של המכשיר לתמוך ב Multi Band GPS.

טכנולוגיה זו מאפשרת איתור ומעקב אמין ומדויק יותר בעת שימוש בשעון בסביבות הנחשבות כמאתגרות למקלט GPS כגון סביב בניינים גבוהים, בקניונים עירוניים או תחת ענפי וצמרות עצים.

ע"י חיבור מקבילי למספר מערכות לווין שונות ו ב 2 תדרים שונים (L1/L5) מול כ"א, ניתן להשיג באמצעות טכנולוגיה זו רמת דיוק הקטנה מ +/- 2 מטרים ע"י נטרול קריאות ומדידות שגויות.

ה 1040 היה מחשב הרכיבה הראשון במשפחת  הEDGE של גרמין לצאת עם טכנולוגיה זו וכעת גם ה 540 וה 840 תומכים בכך.

דוגמא לשונות במסלול המוקלט בין מכשיר ללא טכנולוגיה Multi Band GPS אל מול שני מכשירים אחרים עם טכנולוגיה זו

פונקציונליות

למעט יכולת חדשה אחת בדמות Climb PRO דינמי שאינו מצריך טעינת מסלול מראש וכן אשף חדש המציג את כל העלויות בסביבתכם, גרמין אינה מציגה במסגרת ההכרזה יכולות פונקציונלית חדשות לעומת אלה שהוכרזו בעת יציאתו לשוק של דגם ה 1040 לפני כ 10 חודשים. כמובן שבהשוואה אל מול מכשירי הדור הקודם דוגמת ה 530 ו ה 830 הרי שכן יש קפיצה מסוימת מבחינת יכולות וכעת יש לכם אופציה להשתמש בכל הפונקציות וסט הפיצ'רים של ה 1040 גם במכשירי ה 540 וה 840 החדשים ובמחיר זול יותר לעומת מחיר הפרמיום של דגם זה.

למען הדיוק ראוי לציין שיש בכל זאת כמה הבדלים פונקציונליים מינוריים בין ה 540 ל 840 בעיקר בנושא יכולות ניווט מתקדמות. לדוגמא:  יצירת מסלול באמצעות המכשיר עצמו או חיפוש כתובת במכשיר לצורך ניווט אליה. יכולות אלה אפשריות רק בדגמי ה 1040 ו ה 840 ולא ב 540.

לטובת מי שאינו מכיר, הוספתי בהמשך הכתבה את עיקרי החידושים הפונקציונליים של משפחת ה EDGE x4x לעומת ה x3x (הדור הקודם), כך שתוכלו לשקול באם הן מספיק אטרקטיביות עבורכם ושוות את השדרוג.


מחיר

המחירים הרשמיים כפי שמפורסמים באתר הרשמי של גרמין בארה"ב הינם:

כמובן שהמחירים המצויניים אינם כוללים מיסים שונים ודמי משלוח.

בהשוואה אל מול דגמי הדור הקודם 530/830:

  • מחירו הרשמי של ה 530 כעת הינו: $250
  • מחירו הרשמי של ה 830 כעת הינו: $350
  • מחירו הרשמי של ה EDGE 130 Plus כעת הינו $200

מה שאומר שעבור הדגמים החדשים תשלמו 100 דולר יותר לעומת המחיר המעודכן של הדגמים הקודמים ועוד 100 דולר עבור האופציה הסולארית.

מרונלייט, היבואן הרשמי של גרמין בישראל, נמסר כי כל הדגמים החדשים יהיו זמינים לרכישה בארץ החל מיום א' הקרוב.


לסיכום

בשורה התחתונה, מבחינתנו הרוכבים, היצע השוק גדל כעת בעוד 2 דגמים ראויים וזה תמיד דבר מבורך.

יש לא מעט אנשים שרצו להתחיל ולהשתמש בפונקציונליות המתקדמת שהוכרזה עם צאתו של ה EDGE 1040 לפני כ 10 חודשים אך בחרו להמתין בשל גודלו ומחירו ולפיכך דחו את החלטתם בדבר קנייה או שדרוג. כעת עם צאתם לשוק של ה 540 ו ה 840 יש להם 2 חלופות זולות יותר (4 באם סופרים גם את האופציות הסולאריות).

היות ובניגוד ל 830 ה 840 זכה לעוד כפתורים ומאפשר למעשה תפעול מלא וכולל של כל הפונקציונליות הן באמצעות מסך מגע והן באמצעות כפתורים, כנראה שהוא בחירה יותר מומלצת לעומת ה 540 וזאת בשל העובדה שממשק המשתמש החדש עם כל האשפים השונים יהיה קל יותר לתפעול דרך מסך המגע מאשר בכפתורים בלבד.

בהתחשב בעובדה שדגמי ה 530 ו 830 הינם פופולריים במיוחד בשוק, יש לשער כי גם הדגמים החדשים יזכו להצלחה דומה.

מבחינת חידושים פונקציונליים פורצי דרך בתחום מחשבי הרכיבה, הרי שאין כאלה בהכרזה זו למעט כאמור שכלול אשף ה Climb PRO כך שאינו מצריך יותר טעינת מסלול מראש ובכך מיישרת גרמין קו עם Hammerhead שכבר הציגה יכולת זו במחשבי הרכיבה שלה.


עיקרי היכולות החדשות בדגמי ה 540/840 לעומת דגמי ה 530/830 מהדור הקודם

ממשק UI/UX משופר ויכולת הגדרה מתוך מכשיר הטלפון

גרמין ערכה ושידרגה את ממשק המשתמש במכשיר כך שיהיה אינטואיטיבי וקל יותר לשימוש. גם למי שהינו משתמש ותיק בדגמים הקיימים, לא אמורה להיות בעיה להסתגל לשינויים תוך זמן קצר.

ה EDGE 540/840 מאפשרים לכם להגדיר את המכשיר ואת כל המידע המוצג (שדות המידע, מסכים וכו') בצורה נוחה ופשוטה מתוך אפליקציית GARMIN Connect בנייד. כל שינוי שתבצעו יעודכן ויסונכרן אוטומטית למכשיר בבלוטות.

למי שמעוניין בכך הממשק גם מכיל את האפשרות לתצוגה בעברית מלאה של כל שדות המידע.

אימונים אישיים ואדפטיביים

ניכר כי לגרמין ישנו חזון ברור המאפיין את פיתוח קו מוצריה בשנים האחרונות ומתבסס על הרצון לשלב אלמנטים של 'אינטליגנציה מלאכותית' (AI).

יש לגרמין אינספור נתוני ליבה שנקלטים ונאספים מסנסורים לבישים, שעונים ומחשבים חכמים על מצבם הפיזיולוגי וכושרם הנוכחי של לקוחותיה, אז מדוע שלא יעבדו אותם באלגורתמים מתוחכמים המגובים במחקרים מדעיים מתקדמים, יצליבו אותם אל מול מאגר נתונים עצום של כלל משתמשי גרמין וכל זאת ע"מ לספק תובנות משמעותיות ושימושיות. החל מבניית תוכנית אימונים אדפטיבית המותאמת למצבנו בכל יום, דרך דשבורד המציג מדדים ופרמטרים חשובים שיכולים לסייע לנו בניהול המאמצים והעצימות של הרכיבה בזמן אמת ועד לכלי אנליטיקה פוסט מורטום לטובת ניתוח מדויק של ביצועים, הפקת לקחים וטיוב התהליך כולו.

כחלק מאסטרטגיה זו, מכשירי ה 540/840 כוללים מספר יכולות מעניינות:

  • POWER GUIDE – תוכנית רכיבה מומלצת למסלול מסוים

פונקציה זו יודעת לקחת מסלול מסוים שתבחרו ולבנות עבורכם תוכנית רכיבה ויעדי עצימות מפורטים ע"מ לעמוד בזמן יעד מסוים.

היא עושה זאת ע"י פירוק המסלול לסגמנטים שונים וקטנים בהתאם לשיפועי הדרך ומשקללת נתונים כגון התוואי, המשקל של האופניים ושלכם וכמובן מצב כושרכם הנוכחי הבא לידי ביטוי ב FTP שלכם וכל זאת ע"מ לחשב מהו ההספק המומלץ לכם לכל סגמנט שכזה. המידע הזה יוצג לכם בזמן אמת תוך כדי רכיבה ויכול לעזור לכם בניהול המאמץ לאורך המסלול.  למי שמכיר את Best Bike Splits מדובר בפונקציונליות דומה.

ככל שהמסלול ארוך יותר ובעל שיפועים שונים, כך בתגדל בהתאמה כמות הסיגמנטים והשונות בין המאמצים המומלצים לכל קטע.

את יצירת התוכנית עצמה מבצעים בטלפון באפליקציית ה GARMIN Connect או ב WEB ולאחר מכן היא מסתנכרנת עם המכשיר. תוכלו לשחק עם הגדרות ה POWER GUIDE טרום הרכיבה ואפילו בזמן אמת, ע"י הזזת חוגה שנעה בין 1 ("קל יותר") ל 10 ("קשה יותר") – וזאת בהתאם להרגשתכם בשלב התכנון או בפועל בשטח. כמובן שהזמן הצפוי ישתנה בהתאם.

כפי שניתן להבין, הכל מתבסס על וואטים ולכן מתחייב שימוש במד הספק.

  • CYCLING ABILITY – איזה סוג רוכב אתם

'אשף' אוטומטי המקטלג את יכולת הרכיבה שלכם בהתבסס על המידע שמחשב הרכיבה צובר עליכם ע"מ להראות לכם איזה סוג של פרופיל רוכב אתם – מטפס, ספרינטר, נג"ש וכדומה. ככל שתבצעו יותר אימונים במכשיר, כך יהיה לו יותר מידע והקיטלוג שלכם יהיה עדכני ומדויק יותר.

נתון זה עשוי לספק לכם זווית ראיה רחבה יותר על סוג האימונים שאתם מבצעים כך שתוכלו למקד טוב יותר את אימוניכם בהתאם למטרות שהצבתם. למשל באם היעד שלכם הוא אירונמן ואתם רואים שכרגע האימונים שאתם מבצעים מקטלגים אותכם כספרינטר, סימן שכדאי להתחיל ולשלב אימונים עם מיקוד המותאם יותר ליעדכם.

שימו לב שמשום מה האשף החדש לא מסתכל על רכיבות קודמות שביצעתם טרום רכישתכם את המכשיר, מה שאומר שהמידע הזה יהיה שימושי ומעודכן רק לאחר שתבצעו כמות מספיקה של רכיבות שיוקלטו בעזרת מחשב הרכיבה החדש.

  • COURSE DEMANDS – עד כמה המסלול שבחרתם מתאים לכם

פונקציה זו מספקת לכם תובנה לגבי סוג המאמץ שיידרש מכם ע"מ לרכוב מסלול מסוים שתבחרו. החלוקה היא לפי מאמץ אירובי, אנארובי וכדומה. הרעיון הוא שתוכלו לראות באם מסלול מסוים מתאים ליכולות הנוכחיות שלכם בהתאם לקטלוג הפרופיל שלכם כרוכבים כפי שתיארתי לעיל.

STAMINA

אחת מהפונקציות החדשות של גרמין שאני אוהב במיוחד.

STAMINA או "סיבולת" כפי שגרמין בחרה לתרגם זאת לעברית, הינו סוג של מחוון הנותן לכם אינדיקציה לגבי מצב 'טנק' (מיכל) האנרגיה הזמינה לכם בזמן הרכיבה (וגם בריצה). ה STAMINA הוצגה לראשונה בשעוני ה FENIX7 ו ה EPIX2 החדשים וכעת מוצאת את דרכה לכל דגמי הקצה החדשים של שעוני ומחשבי הרכיבה של גרמין.

אחד השימושים במחוון הוא בזמן אמת ככלי לקבלת החלטות המסייע בניהול מאמץ העצימות בצורה טובה יותר תוך כדי הרכיבה עצמה. למשל – האם ברגע מסוים יהיה נכון מצידכם ללחוץ על הדוושה ע"מ להשיג בריחה מן הפלטון או מהו משך הזמן הצפוי שתוכלו להמשיך ולהחזיק בעצימות שבה אתם רוכבים כרגע. ה STAMINA יודע להציג לכם גם חיזוי די מדויק של כמה זמן ולאיזה מרחק תוכלו להשיג באם תמשיכו במאמץ הנוכחי שלכם.

ניתן להשתמש ב STAMINA גם ככלי 'פוסט מורטום' לניתוח המאמץ שביצעתם לטובת הסקת מסקנות ותובנות.

תוכלו לקרוא בהרחבה על מדד זה בסקירה שכתבתי בנושא.

מפות וניווט

  • מפות ממוקדות לפי סוג הרכיבה – המכשיר מגיע כשהוא טעון במפות משודרגות ומותאמות לסוג הרכיבה שתבחרו לבצע. לדוגמא – רכיבות שטח יכילו פירוט רלוונטי וממוקד לסוג רכיבה זה אל מול הפירוט במפה המוצגת במוד של רכיבת כביש.
  • שיפור באלגורתמים "חישוב מסלול מחדש" – יכולת הניווט של המכשיר שופרה אף היא בדגש על פעולת חישוב המסלול שבניגוד לבעבר הפכה להיות כמעט מיידית. זה חשוב במיוחד בעת סטייה מהמסלול המתוכנן.
  • האפשרות להציג 'נקודות ציון מעניינות בהמשך הדרך' – תוכלו לבחור ולסמן נקודות עניין לאורך המסלול והללו יופיעו בתצוגת המכשיר עם אינדיקציה למרחק עדכני מהן כולל חישוב זמן הגעה צפוי.

מכשירי ה 540 וה 840 כוללים 16 ג"ב ו 32 ג"ב זיכרון בהתאמה והם מגיעים טעונים עם מפות האזור שבו נרכש המכשיר. תוכלו כמובן לטעון לאחר מכן ובחינם מפות לאזורים אחרים דרך אפליקציית GARMIN Express.

Climb PRO – חידוד תצוגת השיפועים

Climb PRO  הינה מהפונקציות שאני עושה בה שימוש מירבי. למי שלא מכיר, מדובר בפונקציה המאפשרת לכם להתמקד בכל העליות המשמעותית שמצפות לכם לאורך המסלול.

עבור כל מסלול (Course) שתטענו למכשיר ושתבחרו לבצע כפעילות – תוכלו לראות פירוט של העליות הצפויות עם מידע רלוונטי לגביהן דוגמת: אורך העלייה, ממוצע השיפוע, היכן מתחילה העלייה ביחס לנקודת התחלת המסלול ועוד. במהלך הפעילות עצמה, ברגע שתתקרבו לעליה מסוימת (מתוך הרשימה), יתווסף, בצורה אוטומטית, מסך מידע המתמקד בה ובו תוכלו לראות בצורה גרפית ברורה את גרף השיפוע, המרחק שנותר לקצה, אחוזי השיפוע וכו’. מידע שימושי שעשוי לעזור לכם לנהל את המאמץ טוב יותר לאורך העליה.

בדגמי ה EDGE החדשים, גרמין שיפרה את רזולוציית הפרדת הצבעים בהתאמה לשיפועים השונים כך שיהיה עוד יותר קל לקבל אינדיקציה של שיפועי העליה וכאמור שיפרה את האשף כך שלא נדרש כעת לטעון מסלול מראש אלא המכשיר יזהה מבעוד מועד את העליות שאתם צפויים לעבור תוך כדי רכיבתכם בפועל.


דברים נוספים שראוי לציין

זיהוי תאונה

ניתן להפעיל מוד זיהוי אוטומטי למקרה של תאונה. באמצעות סנסורי החישה, המכשיר יזהה נפילה פתאומית של האופניים ובמקרה שכזה ישלח הודעה לנמענים שהגדרתם מראש עם המיקום הנוכחי שלכם. שימו לב שפונקציה זו מצריכה הימצאות של טלפון נייד בקירוב למכשיר עם תקשורת נתונים זמינה.

חיבור לטריינר ואימוני INDOOR

מכשירי ה 540 וה 840 מאפשרים קישור ושליטה על טריינר חכם. תוכלו להפעיל אימונים במוד ERG ו SIM ובכך לאפשר למכשיר לשלוט על התנגדות הטריינר במגוון אפשרויות החל מקביעת וואט מסוים ועד לסימולציה של שיפועי מסלול שתבחרו לרכוב.

קבלת התראות חכמות

ע"י צימוד המכשיר לטלפון הנייד תוכלו לקבל ולראות בצג המכשיר הודעות מתפרצות כגון שיחות טלפון, סמס, ווטסאפ וכדומה.

לפוסט הזה יש תגובה אחת

  1. igal

    לאחר הרבה חודשי שימוש ב 1040:
    מכשיר מצד אחד שבאמת עושה הכל.
    מצד שני יש לו לא מעט באגים מעצבנים שאינם נפתרים בעדכונים.
    שני באגים מתוך רבים שראוי לציין:
    1. אי אפשר להטעין את המכשיר במצב כבוי.תמיד יידלק גם אם כיביתם אותו לצורך טעינה
    2. מסכים שבחרתם ותתי מסכים שבחרתם יישתנו מעצמם ללא כל פרובוקציה מצידכם.המכשיר פשוט "בא לו" להחליף את הבחירות שלכם על דעת עצמו.

    בקיצור אין טוב ללא רע.

כתיבת תגובה