You are currently viewing אפל מציגה watchOS-11 עם מספר עדכונים מעניינים בתחום הספורט והבריאות<span class="wtr-time-wrap after-title"><span class="wtr-time-number">2</span> min read</span>

אפל מציגה watchOS-11 עם מספר עדכונים מעניינים בתחום הספורט והבריאות2 min read

במסגרת כנס המפתחים השנתי שלה (WWDC) שנערך בחודש יוני האחרון, הציגה אפל את החידושים הצפויים בגרסת מערכת ההפעלה watchOS-11 האמורה להיות זמינה להורדה לכלל המשתמשים בחודש ספטמבר הקרוב (כבר כעת ניתן להורידה כגרסת Beta). ה watchOS-11 צפויה לתמוך בכל שעוני Apple מסדרת 6 ומעלה.

ריכזתי עבורכם את כל החידושים הבולטים בתחומי הספורט, כושר ובריאות.


עומס אימון והערכת מאמץ – Training Load ו Estimated Effort

watchOS 11 מציגה מדד חדש (המוכר מפלטפורמות אימון אחרות) בשם Training Load הנועד לספק תובנות ולמדוד כיצד העצימות ומשך הפעילות משפיעים על הגוף לאורך זמן וזאת במטרה לעזור לכם לקבל החלטה מושכלת לגבי מוכנות הגוף לאימונים הבאים.

ה Training Load מוצג כגרף המשווה בין העומס המחושב במשך 7 הימים האחרונים בהשוואה ל 28 הימים האחרונים וכן מסופקת אינדקציה מילולית באם העומס הנוכחי שלכם מסווג כנמוך משמעותית, נמוך, יציב, גבוה, או גבוה משמעותית. מידע נוסף באפליקציית הכושר באייפון יפרט עוד יותר את ההשפעה האפשרית על הכושר שלכם באם תמשיכו להתאמן באותה רמת עצימות, כמו שינויים אפשריים בכושר או סיכון לפציעה.

אחד המשתנים לחישוב ה Training Load הוא פרמטר חדש נוסף הנקרא "Estimated Effort" שהינו סרגל דירוג בין 1 – 10 שערכו ייקבע בתום כל אימון.

בתום כל אימון מבוסס קרדיו, דוגמת ריצה ורכיבה, השעון יפעיל אלגוריתמים אוטומטי לחישוב דירוג המאמץ המשוער בהתבסס על נתונים כגון גיל, גובה ומשקל, לצד נתוני אימון כמו GPS, דופק לב והגובה (רום) בו בוצעה הפעילות. תוכלו כמובן לשנות ולעדכן את דירוג המאמץ שחושב ע"י האלגורתמים בהתאם לתחושתכם.

עבור אימונים שבהם לא מסופקת הערכה אוטומטית כמו אימון כוח, ניתן יהיה להזין את דירוג המאמץ בסוף כל אימון בצורה יזומה.


אפליקציית Vitals – להצגת תובנות הרלוונטיות למדדי בריאות חיוניים

שעון Apple Watch מאפשר למשתמשים למדוד מדדי בריאות חשובים במהלך השינה: קצב לב, קצב נשימה, טמפרטורת פרק כף היד, משך שינה ורמת ריווי החמצן בדם. ב watchOS-11 נוספה אפליקצייה חדשה בשם Vitals שתספק למשתמשים דרך לצפות במהירות במדדי בריאות מרכזיים אלה ולראות בקלות מתי הם חורגים מהטווח הטיפוסי שלהם.

כאשר שני מדדים או יותר חורגים מהטווח הטיפוסי, המשתמשים יקבלו התראה, יחד עם הודעה המפרטת כיצד השינויים במדדים ספציפיים אלה עשויים להיות קשורים להיבטים אחרים בחייהם, כגון שינויי גובה, צריכת אלכוהול או אפילו מחלה.

אפל הצהירה שעל מנת לקבוע את הקטגוריות של ערכים חריגים ולהפעיל התראות, אפליקציית Vitals משתמשת באלגוריתם מיוחד שפותח כחלק ממחקר נרחב של נתונים מהעולם האמיתי שנאספו ע"י החברה לאורך שנים.

ראוי לציין שבשלב זה מדד ה HRV (שונות קצב הלב) לא נכלל ברשימת המדדים הנבדקים באפליקציה, אך יש לשער שאפל תוסיף אותו בהמשך.


יותר סוגי אימון עם מעקב אחר "מרחק"

אפליקציית האימון תאפשר למגוון גדול יותר של סוגי אימון לעקוב ולמדוד אחר "מרחק" כולל כדורגל, פוטבול אמריקאי, פוטבול אוסטרלי, הוקי קרח (חוץ), לאקרוס, סקי אלפיני, סקי למרחקים, סנובורד, גולף, חתירה (חוץ), ועוד.


אימונים מותאמים אישית בבריכה

ניתן כעת להשתמש ולבנות "אימונים מותאמים אישית" עבור שחייה בבריכה, מה שמאפשר לבנות אימון מבוסס טווחים עם תמיכה בסטים של עבודה והתאוששות. תוך כדי ביצוע האימון השעון יספק משוב רטט (Haptics) בסיום כל שלב וכן יציג את הסטים שנותרו עד לסיום.


מפות Apple מציעות מסלולי טיול ללא צורך בטלפון הנייד

מפות Apple מציעות מסלולי טיול בכל הפארקים הלאומיים בארה"ב, אותם ניתן לשמור ב-Apple Watch ולגשת אליהם במצב לא מקוון עם הנחיות דרך, גם בלי אייפון בסביבה. משתמשים יכולים גם ליצור מסלולי הליכה משלהם באפליקציית המפות באייפון ולשמור את המסלול, כך שיוכלו לנווט בו מאוחר יותר רק בעזרת ה-Apple Watch.

שימו לב, נכון לכרגע אפשרות זו הינה רק עבור פעילויות מסוג Hike.


טבעות פעילות – ניתנות כעת להתאמה אישית

טבעות הפעילות של שעון Apple Watch מדרבנות משתמשים לשבת פחות, לזוז יותר ולבצע פעילות גופנית.

מי שהתמכר לצורך בסגירת הטבעות ע"מ לעמוד באתגרים השונים ולצבור פרסים,  ישמח לשמוע כי ב-watchOS-11, הטבעות יהיו ניתנות להתאמה אישית אף יותר.

משתמשים יוכלו כעת להשהות את הטבעות ליום, שבוע, חודש או יותר, כך שאם הם מתכננים יום מנוחה, נפצעו או פשוט צריכים יום חופש – הדבר לא ישפיע על רצף הזכיות שלהם ואיסוף הפרסים הווירטואליים. בנוסף, ניתן להתאים אישית את יעדי טבעות הפעילות לפי יום בשבוע, כך שהטבעות יספקו את רמת המוטיבציה הנכונה ברגעים הנכונים. למשל להעלות את אתגר הצעדים היומי בימים מסוימים בשבוע שבהם אתם יודעים שאתם יותר פנויים לביצוע פעילות מסוג זה.

בנוסף, ניתן יהיה להתאים אישית את לשונית הסיכום כך שתציג בדיוק את המידע הרלוונטי עבורכם, כולל מדדים חדשים עבור אימונים כמו ריצה, טיולים, שחייה ו Stress.


מעקב נתונים בתקופת הריון

watchOS-11, iOS 18 ו-iPadOS 18 מציעות תמיכה נוספת לנשים בהריון בכדי לשקף שינויים בבריאות הפיזית והנפשית שלהן בתקופה מיוחדת זו. במידה ותבחרו לרשום ולתעד את ההיריון באפליקציית הבריאות של אפל באייפון או באייפד, אפליקציית מעקב המחזור על גבי ה-Apple Watch תציג את גיל ההריון ותאפשר לתעד תסמינים שונים הנחווים בתדירות גבוהה במהלך ההריון.


הירשמו לאתר וקבלו עדכונים בדבר תכנים חדשים ישירות לאימייל שלכם

כתיבת תגובה