You are currently viewing הפדל ה 'רב חיבורי' של FIT5 – פתרון לאנשים ולמכונים אשר צריכים לשתף אופני Indoor בין מספר רוכבים העושים שימוש בתפסני נעליים (Cleats) שונים<span class="wtr-time-wrap after-title"><span class="wtr-time-number">2</span> min read</span>

הפדל ה 'רב חיבורי' של FIT5 – פתרון לאנשים ולמכונים אשר צריכים לשתף אופני Indoor בין מספר רוכבים העושים שימוש בתפסני נעליים (Cleats) שונים2 min read

המוצר של FIT5, בו נתקלתי לפני מספר ימים באתר של שיין מילר, הוא מהסוג שאתה שואל את עצמך – 'איך לעזאזל לא חשבו על זה קודם?'

האתגר

רוכבי אופניים עושים כיום שימוש במגוון סוגי קליטים (תפסנים) המעגנים את אחיזת נעל הרכיבה לפדל. הבולטים והנפוצים שבהם הם כמובן של SHIMANO ו LOOK וגם להם יש מספר דגמים בעלי מנגנון סגירה שונה.

היות והקליט מוברג לסוליית נעל הרכיבה ובדרך כלל גם במיקום ובזווית התואמים לצורך הספציפי של הרוכב, הרי שלא קל ונוח להחליפו במידה ופדל האופניים עליהם אנו רוצים לרכוב אינו תואם לחיבור מסוג זה.

Buy Aimeiya SPD Cleats - Bike Cleats Compatible with Shimano SPD SL Road  Bike Bicycle Pedals Shoes for Indoor & Outdoor Cycling (6 Degree Floating),  SPD-SL Cleats for Men & Women Cycling

הבעיה כמובן שכיחה יותר כאשר אנו עושים שימוש באופני Indoor נייחים האמורים לשמש מספר רוכבים כשלכל אחד מהם עשוי להיות קליט מסוג שונה. האופניים הללו יכולים להיות אופניים שאנו משאירים בצורה קבועה על הטריינר, אופני כושר, ספינינג או אופניים חכמים.

הפתרון של FIT5 – פדל 'רב חיבורי'

הפדל של FIT5 מאפשר לרוכבים עם סוגי נעליים וקליטים לשתף בקלות את האופניים מבלי צורך להחליף פדלים או קליטים.

הפדל תומך בקליטים מסוג:

  • SHIMANO SPD
  • SHIMANO SPD-SL
  • LOOK DELTA – (דור ישן יותר)
  • LOOK KEO
  • נעל ספורט רגילה (ללא קליט) – ניתן להתקין רצועות אופציונליות המאפשרות רכיבה עם נעל ספורט רגילה בצורה מאובטחת.

פתרון לאופניים נייחים בלבד

למרות שאפשר תיאורטית לרכוב עם הפדלים הללו בחוץ, הרי שהדבר אינו מומלץ ויכול להיות מסוכן שכן מבנה הפדל כולו הוא גבוה מה שעשוי ליצור חיכוך עם שפת הכביש בעת סיבובים והטיית האופניים. מה שכמובן לא רלוונטי ברכיבות Indoor. מעבר לכך, בוא נודה על האמת, מבחינה מראה אלה לא בדיוק הפדלים שתרצו להיראות איתם בחוץ…

One pedal to rule them all (indoors): Fit5 pedals work with top 5  shoe/cleat types! - Bikerumor

משקל ומידות

הפדלים שוקלים כ 800 גרם, יותר ממשקל פדלים רגילים הנע בסביבות ה 250 גרם.

בשל הצורך להשאיר מקום לטובת חיבור הרצועות האופצינליות יש להם Q-Factor (המרחק בין מרכז הפדל לזרוע הקראנק) ו Stack Height (גובה הפדל עצמו) טיפה גדול יותר מפדל סטנדרטי. אבל כל הדברים הללו אינם באמת מהווים גורם מפריע כמשדובר ברכיבות Indoor.

איך המתאם עובד?

  • הפדל עצמו מתברג לזרוע הקרנאק כמו כל פדל רגיל ובעזרת מפתח 15" סטנדרטי.
  • הפדל אינו דו צדדי שכן צד אחד מכיל מתאם התומך ב: LOOK DELTA, LOOK KEO ו SHIMANO SPD-SL ואילו צידו השני מכיל את המתאם ל SHIMANO SPD.
  • בעזרת הלשונית, אתם יכולים לבחור את סוג הקליט הרצוי לכם. לשונית שנייה מאפשרת לכם לבחור שתי רמות של חוזק נעילת התופסן לפדל.
  • בצד השני, זה התומך בחיבור מסוג SHIMANO SPD, ניתן לקבוע את רמת חוזק נעילת התופסן באמצעות הברגת בורג מיוחד.
  • כאופציה (ובתשלום נוסף) ניתן לרכוש ערכת רצועות שניתנת לחיבור לפדל ומאפשרות לרכוב בצורה 'מעוגנת' עם נעל ספורט רגילה ללא קליט. הערכה ניתנת להתקנה והסרה קלה ורב פעמית.

מחיר

  • עלות הפדל באתר החברה הינה $126
  • עלות ערכת הרצועות האופצינליות הינה $29
  • 'בנדל' של שניהם יחדיו $149

המחיר אינו כולל דמי משלוח שיעלו לכם כ $68 – $120 כתלות במהירות השילוח שתבחרו. כמובן שלמחיר זה יש להוסיף מיסים – כ 17% בארץ.

לא זול, אבל לא נורא ולמי שזקוק לגמישות הפונקציונלית הזו, זה בהחלט עשוי להיות פתרון כדאי.

כתיבת תגובה