You are currently viewing הנה כל מה שרציתם לדעת על SYSTM, פלטפורמת האימונים החדשה של WAHOO – סקירה<span class="wtr-time-wrap after-title"><span class="wtr-time-number">8</span> min read</span>

הנה כל מה שרציתם לדעת על SYSTM, פלטפורמת האימונים החדשה של WAHOO – סקירה8 min read

שנתיים לאחר שרכשה את אפליקציית Sufferfest מוציאה WAHOO סוף סוף גרסה חדשה לאפליקציה הכוללת 'מייק-אובר' שלם ושם חדש – הגידו שלום ל 'SYSTM' (ולא, אין מדובר בטעות כתיב, אלא המשך ההרגל המשונה של וואהו לחסוך ב vowels בשמות שהיא מעניקה למוצרים שלה).

למרות שבגרסתה הראשונה, SYSTM הגדילה והעשירה את ספריית האימונים בתכנים חדשים אל מול Sufferfest המקורית, הדגש העיקרי בגרסה זו הוא דווקא בהנחת התשתיות והיסודות למספר שינויים אסטרטגים בפלטפורמה אותם מבקשת WAHOO ליישם מעתה והלאה.

כמי שמאוד אוהב את Sufferfest סקרן אותי לבדוק מקרוב מה השתנה ולאחר כשבוע בו רכבתי עם האפליקציה החדשה, להן רשמיי וסקירתי זו.


אז מה בעצם השתנה?

1. לא רק אימוני רכיבה – גם שחייה וריצה

SYSTM שמה לה כיעד להתמקד בספורט הסיבולת בכללותו וזה אומר לא רק פלטפורמה לאימוני רכיבה, אלא גם אימוני שחייה וריצה (בדגש על טריאתלון) וכן אימונים משלימים דוגמת יוגה, כוח ואפילו אימונים מנטליים.

בשלב זה אימוני השחייה והריצה אינם ניתנים לטעינה בצורה אוטומטית לשעון או מחשב ספורט כלשהו וההמלצה היא להדפיס או להעתיק את הוראות האימון לדף. מבחינת תכנון לעתיד – זה בהחלט על הפרק.

2. עיצוב חדש לספריה וערוצי תוכן

ספריית אימוני הרכיבה עברה ריענון עיצובי משמעותי ובמרכזו קיטלוג וסיווג האימונים לפי ערוצי תוכן מגוונים וחדשים.

חשוב להדגיש כי מיום היווסדה, מיקודה וחוזקה של Sufferfest  היה בתוכניות אימון המשלבות אימוני רכיבה מובנים הניתנים לביצוע במוד ERG או עצמאית (ע"י חילופי הילוכים, סל"ד ועצימות). בהקשר הזה SYSTM אינה שונה ולכן מי שמחפש לרכוב הדמיית מסלולים אמייתים או וירטואליים, בהם הטריינר מסמלץ התנגדות בהתאם לשיפועי המסלול, הרי ש SYSTM אינה האפליקציה עבורו.

לעומת זאת, אם אתם מחפשים מגוון עצום של אימונים עצמאיים ו/או תוכניות אימון שלמות הכוללות אימונים מובנים המשלבים קטעי וידאו, מוזיקה קצבית, משחקי סימולציה ומשפטי מוטיבציה למכביר – הרי ש SYSTM בהחלט עשויה להיות אלטרנטיבה מעניינת עבורכם, במיוחד לאור ערוצי התוכן החדשים שנוספו דוגמת:

  • The Sufferfest – כאן תוכלו למצוא את כל אימוני Sufferfet המוכרים (64). אימונים המלווים בוידאו ערוך, עם סיפור רקע שמכניס אותכם לאווירה וכולל הנחיות ביצוע לאורך האימון עצמו. באם תחפצו, תוכלו לבטל את תצוגת הוידאו המלווה.
  • GCN – אימונים מצולמים (12) עם מדריכי קבוצת GCN בהם אתם נוטלים חלק באימון המשלב קטעי וידאו של מסלול כלשהו וצילומים והנחיה מהשיעור עצמו – מאוד מומלץ.
  • Inspiration – סרטים וסרטי תעודה (53) הקשורים לעולם הרכיבה כגון הצצה אל מאחורי הקלעים במרוצים מקצועיים, סיפורי מסע, הרפתקאות ועוד. הסרטים משולבים באימונים מובנים רגועים (כך שתוכלו להתמקד בסרט) ומיועדים בעיקר לאימוני התאוששות.
  • A Week With – סדרות אימונים בנות שבוע ימים כ"א, כאשר כל סדרה מצולמת עם דמות מוכרת מעולם הרכיבה. מעבר לאימונים עצמם זו הזדמנות מיוחדת להכיר דמויות מהענף. תוכלו לבחור לבצע רק אימונים מסוימים מתוך הסדרה, או כבלוק אימונים הנמשך לאורך שבוע שלם. נכון להיום ישנם 2 סדרות כאלה, אחת מהן היא עם ניל הנדרסון – מי שאמון על פיתוח כל תוכניות האימון ומחלקת המדע בוואהו.
  • ProRiders – אימונים סופר מגניבים עבור כל חובבי המרוצים למיניהם. מדובר בהקלטות המצולמות במצלמת וידאו המותקנת על אופני רוכב מקצועי בזמן מרוץ אמיתי כלשהו. נתוני הרוכב מהמרוץ מנותחים ומעובדים ע"מ ליצור סימולציית מרוץ המשולבת בסרט וידאו כאימון מובנה ומאפשרת לכם לחוות דרך הרגליים והעיניים את מה שחווה אותו רוכב אבל בצורה המותאמת ליכולות ולנתוני ה FTP שלכם (או ה 4DP כפי שהם נקראים ב SYSTM). NORWAY הייתה הסנונית הראשונה של תוכן מסוג זה שהופיע עוד ב Sufferfest המקורית וכעת ישנם כ 7 אימונים נוספים מסוג זה.
  • On Location – ערוץ תוכן מיוחד עבור אימונים המשלבים צילומי מסלולים אייקונים מרחבי העולם (8). האימונים לרוב הם סולידיים והוידאו ערוך כך שהוא מספק אינפורמציה שונה ומגוונת לתרבות ולאטרקציות המקומיות הרלוונטיות לאזור הגיאוגרפי בו עובר המסלול.
  • NoVid – אימונים מובנים ללא וידאו כלשהו (106). תוכלו להקרין ברקע כל סרט שתרצו. מזכיר מאוד את האימונים ב TrainerRoad.
  • Fitness Test – אפליקציית SYSTM ממשיכה בדרכה של Sufferfest עם הטענה ש ה FTP הוא מדד טוב לאומדן כושרכם כרוכבים אך הוא אינו מספיק ושלסוגי רוכבים שונים יכולים להיות מאפייני כושר שונים לגמרי, למרות שלכאורה ה FTP שלהם עשוי להיות זהה. לצורך כך הם מקדמים את מבחן ה 4DP ( או בשמו המלא באפליקציה: Four Dimension Full Frontal Power Test) שבמקום לתת לכם מדד ייחוס רק של FTP, נותן עוד 3 מדדי ייחוס חשובים ע"מ לאפיין אותכם כרוכבים. המדדים האלה הם:
    • ה NP שהוא – Neuromuscular Power is pure sprinting ability – מחושב ע"פ 5 שניות
    • ה AC שהוא – Anaerobic Capacity is for short, sharp efforts – מחושב ע"פ דקה
    • ה MAP שהוא – Maximal Aerobic Power is sustained power over a few minutes at VO2 max – מחושב ע"פ 5 דקות
    • וה FTP –המוכר – Functional Threshold Power measures endurance fitness – מחושב ע"פ 20 דקות.

הטענה של SYSTM היא שעם 4 מדדים אלה, אפשר למדוד, לחדד ולהתאים את אימוני הרכיבה בצורה טובה יותר לכל רוכב ובהתאם למטרות שלו – ספרינטים, נג"ש, מירוצים ארוכים וכו'. בסיום המבחן  האפליקציה תציג לכם את כ"א מהמדדים לעיל ותוכלו לאשרם או לעדכנם. הבעיה היחידה בביצוע מבחן ה 4DP  ובוא נודה על האמת גם בביצוע מבחני FTP רגילים, היא שהוא קשה לביצוע, מתיש ובעיקר מרתיע ולכן  SYSTM גם תומכת בביצוע  RAMP TEST שהפרוטוקול שלו קל יותר מבחינה מנטלית ופיזית והוא מותאם טוב יותר לביצוע על טריינרים חכמים במוד  ERG.

שני המבחנים יכילו הוראות מדויקות לביצוע במהלך המבחן. עבור מבחן ה 4DP, מומלץ לבצע הכנה מתאימה עליה תוכלו לקרוא באפליקציה. אם תרצו ישנה אפילו תוכנית אימונים מיוחדת כהכנה לביצוע מבחן זה.

  • Getting Started – סרטונים קצרצרים בסגנון How To אשר נועדו להדריך ולהכיר לכם את השימוש באפליקציה.

וואהו הצהירה שבמשך הזמן היא תעשיר את הספרייה בעוד ועוד תכנים בהתאם לערוצים השונים הללו, כך שכל אחד יוכל לבחור לבצע את סגנון ואופי האימונים המתאימים לו.

3. יומן אימונים משודרג

אופציית היומן הייתה קיימת כבר ב Sufferfest אבל הוא היה מוגבל מאוד מבחינה פונקציונלית. ב SYSTM נעשו כמה שיפורים רציניים מתחת למכסה המנוע שמאפשרים ליומן להיות גמיש וקל יותר לשימוש מה שאומר שתוכלו להזיז בו אימונים מתוכננים בהתאם ללו"ז המתאים לכם וכו'.

לטעמי היומן עדיין מוגבל כיום ביחס לאפליקציות אחרות. למשל אין אפשרות ל Drag and Drop, אבל וואהו טוענת שיכולות מסוג זה ייתמכו ממש בקרוב במסגרת שדרוגים שוטפים של האפליקציה.

4. אשף לבחירה ובנייה אוטומטית של תוכנית אימון

ב SYSTM נבנה אשף חדש ופשוט יותר לבניית תוכנית אימונים המותאמת עד כמה שניתן ליעדים וללו"ז שלכם. האשף ישאל אותכם מספר שאלות ויידע לגזור את האימונים הרלוונטים מתוך הספריה ולשבצם ביומן האימונים באפליקציה.

image
חלק מהשאלות שתישאלו ע"מ לעזור לאשף לבנות את תוכנית האימונים המתאימה לכם

כל תוכנית בנויה מאוסף מסויים של אימונים מובנים הקיימים בספריה ואשר נבחרו בהתאמה למטרות ויעדי התוכנית כפי שהגדרתם אותם.

יש ב SYSTM מגוון עצום של תוכניות עם מיקוד שונה לרכיבה, טריאתלון ואימונים פונקציונליים ותוכלו לשלב גם יוגה, כוח ואימונים מנטליים כחלק מתוכנית האימון הכללית שלכם.

אימונים שונים לסוגי טריאתלון שונים

לאחר שתבחרו בתוכנית המתאימה לכם, האימונים ישובצו בלו"ז וביומן האפליקציה כך שתדעו בצורה נוחה מתי יש לבצעם. דרך היומן תוכלו גם להפעיל את האימון עצמו.

דוגמא לשבועיים הראשונים של תוכנית אימון לחצי מרחק המשלבים גם יוגה, כוח ואימונים מנטליים

5. פודקאסט

בדומה ל TrainerRoad גם SYSTM פוצחת ב Podcast מקצועי משל עצמה הנקרא 'The Knowladge' ועוסק כמובן בנושאים הקשורים לרכיבה. הפודקאסט אינו קשור ישירות לאפליקציה וניתן לשמוע אותו בכל פלטפורמת האזנה מקובלת.

6. פלטפורמות נתמכות – גם ANDROID

אחת מגולות הכותרת בהכרזה החדשה היא התמיכה במכשירי ANDROID. בכך משלימה וואהו פער גדול ולמעשה כעת ניתן להריץ את האפליקציה על כל סוגי המכשירים והמחשבים השונים למעט AppleTV.

חשוב לציין כי SYSTM פתוחה לשימוש לכל סוגי הטריינרים של כל היצרניות (ולא רק של WAHOO), כל עוד הם תומכים בסטנדרטים המקובלים של פרוטוקולי ANT ו BLUETOOTH.

7. עלויות

אין שינוי בעלויות אל מול Sufferfest. מנוי חודשי יעלה לכם 15 דולר ואילו מנוי שנתי יעלה 129 דולר (חיסכון של 50 דולר אל מול תוכנית חודשית).

SYSTM מאפשרת תקופה של 14 ימים חינם לצורך התנסות.

8. דברים להם ניתן לצפות בחודשים הקרובים

מעבר למה שהוכרז ויצא בגרסה הנוכחית, WAHOO גם רמזה לגבי מספר חידושים נוספים הצפויים לצאת בחודשים הקרובים במסגרת שדרוגים של האפליקציה. הללו כוללים:

  • העשרת ערוצי התוכן של האפליקציה באימונים נוספים.
  • הוספת אנליטיקה לניתוח האימונים לאחר ביצועם כחלק אינטגרלי מהאפליקציה.
  • יכולת לייבא ליומן אימונים המבוצעים בחוץ כמו גם לטעון אימונים מהאפליקציה לשעוני ומחשבי ספורט לצורך ביצועם בחוץ.
  • תפעול מכשירי WAHOO (כגון טריינרים) מתוך האפליקציה – למשל כיול, שדרוג גרסאות Firmware וכדומה.
  • המשך שיפור הפונקציות הקיימות.

לסיכום

בשורה התחתונה אהבתי את השינוי שעברה הפלטפורמה. למרות העיצוב החדש, טביעת האצבע של Sufferfest עדיין ניכרת והפוקוס המקורי והייחודי של הפלטפורמה נשמר.

נקודות שאהבתי במיוחד:

  • עיצוב נקי וקל לשימוש והתמצאות באפליקציה.
  • בזכות החלוקה לערוצי התוכן, קל יותר לצרוך ולבחור אימונים מגוונים יותר, לא רק מבחינת האימון עצמו אלא גם מבחינת מעטפת הוידאו המלווה אותו.
  • את ערוץ התוכן של ProRiders המציע אימונים המסמלצים מירוצים אמיתיים.
  • את ערוץ התוכן של OnLocation המציע אימונים המוסרטים במסלולים אייקונים ברחבי העולם.
  • אשף בניית תוכנית האימון אשר הפך לקל יותר לשימוש.
  • התמקדות בתוכניות אימון לטריאתלון

דברים שאהבתי פחות:

  • למרות השדרוג, היומן עדיין חסר פונקציונליות בסיסית, בטח כשמשווים אותו ליומנים באפליקציות אחרות.
  • ערוצי התוכן החדשים מעניינים אבל רובם (בדגש על החדשים) עדיין רדודים מבחינת כמות התוכן. אני מקווה שאכן WAHOO תעמוד בהצהרתה ותמשיך לייצר, להפיק ולעדכן את ספריית האפליקציה בתכנים נוספים בצורה תדירה.
  • אם הוצהר כי הפלטפורמה מתמקדת בספורט הסיבולת בכללותו – מן הראוי שגם מקצועות השחייה והרכיבה יזכו לערוצי תוכן מגוונים דוגמת אלה של מקצוע הרכיבה. כרגע השילוב של השחייה והריצה הוא כחלק מתוכניות אימון לטריאתלון או כאימונים עצמאיים ללא קו מנחה כלשהו. יהיה נחמד באם WAHOO תוסיף גם תוכניות אימון נוספות הממוקדות ספציפית בריצה או שחייה – למשל מרתון, חצי מרתון וכדומה.
  • ב Sufferfest מעולם לא הייתה לי בעיה להקרין את האימון (Stream) ישירות מהרשת ללא צורך ב Download. במהלך השבוע בו התנסתי עם SYSTM, הוידאו קפא לעיתים בשל בעיות תקשורת למרות שיש לי אינטרנט מהיר. אני כמובן לא יכול לקבוע שהבעיה דווקא בצד של SYSTM ובכל מקרה אני תקווה שמדובר בתקלה מקומית וזמנית כלשהי. מבחינה פונקציונלית, בדיוק בשביל סיבה זו, האפליקציה מאפשרת להוריד את כל האימונים למחשב המקומי שלכם ובכך לא להיות תלויים בחסדי תווך התקשורת.

שורה תחתונה – מי שטרם ניסה את האפליקציה, בהחלט שווה לנצל את תקופת הניסיון החינמית ולבדוק בעצמכם. מצפה לכם חוויה נחמדה ושונה ממה שאתם מכירים מאפליקציות אימון אחרות.


הרשמו לאתר וקבלו עדכונים בדבר תוכן חדש ישירות לאימייל שלכם.

כתיבת תגובה